Gå til innhold

Stor oppgradering (7-10k), har kabinett, PSU og skjerm


Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere min gamle P4, jeg har kabinett (to stk. faktisk: Antec Sonata og Coolermaster Stacker), 650W PSU, skjerm, dvd-brenner, tastatur og mus.

 

Maskinen kommer til å bli brukt til "vanlig hjemmebruk", redigere bilder og HD video samt spille strategispill som Total War serien (bla Empire Total War), Anno 1404, Civ osv.

 

Jeg tenker å benytte en Intel i5 750 og har planer om en Intel m-25 disk som systemdisk da jeg har hørt mye positivt om den. Derimot er jeg usikker på valg av hovedkort, minne, skjermkort og harddisker.

 

Budsjett er maks 10k, helst ned mot 7-8k, ink Win 7. Noen spørsmål:

 

1. Hvor mye ram trenger jeg 4GB, 6GB eller 8GB? Jeg må vel ha noe som står at det passer til i7/i5?

2. Er et HD5770 tilstrekkelig for å spille Empire Total War? Eller trengs heftigere saker.

3. Til HD videoredigering tenker jeg på Caviar Black 1TB eller samsung spinpoint F3 1TB. Spørsmålet er om jeg bør gå for en RAID løsning. I så fall hvilken RAID løsning og hvilket hovedkort har god RAID kontroller?

4. Det er vel best å bygge i cooler master stacker? Jeg trenger antakelig flere disker til lagring etterhvert.

5. Er det noe vits å erstatte stock kjøleren på prosessoren?

 

Overklokking er lite aktuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...