Gå til innhold

Nok en: "Nytt keyboard/stagepiano"-tråd

sida

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, da tenkte også jeg at jeg skulle gå i anskaffelse av et piano.

Siden jeg er student, og det er for hybelen, ønsker jeg et keyboard eller lignende (digitalpiano/stagepiano).

Så fra tidligere tråder at Yamaha P85 var anbefalt, å det frister veldig, men tror det blir for dyrt.

Lurte derfor på om dere har noen anbefalninger i en billigere prisklasse. Tenkte på å ikke overskride 3000,-.

Er dette mulig eller får jeg bare dårlige pianoer/keyboard da?

Bør jeg gunne på med P85 og leve uten middag en måned? :p (Har nok til det, så dersom det anbefales sterkt, f.eks at det holder mange flere år enn billigere keyboard/det er rett å slett MYE bedre, så si ifra)

Stiller noen krav:

Siden det skal vær på hybelen min, vil det bli stående inntil en vegg når det ikke er i bruk, å bli satt på pulten kun når jeg spiller på det. Det må altså være greie dimensjoner på det og ikke veie for mye.

Må kunne koble til headsett.

Helst under/rundt 3000 kr.

(Ønsker motstand på tangentene, som ved et piano, men dette er ikke viktig)

Noen bra forslag?

Så på 4sound at de hadde et digitalpiano til 2700: Yamaha NP30. Noen som har erfaringer med dette?

Er det forskjell på dette og NP30S?

Er 4sound en bra instrumentbutikk? Andre butikker i Trondheimsområdet som anbefales?

Mange spørsmål på en gang :D

Takker for svar :)

EDIT:

Glemte å skrive hvor erfaren jeg er. Jeg har spilt i 2-3 år (for 8-9 år siden) så er nybegynner.

Endret av sida
Videoannonse
Annonse
Skrevet

NP30 har ikke veide tangenter, så om det er pianofølelse du ønsker faller det igjennom. Men du sier at det ikke er viktig. Vil anbefale deg å besøke butikken og prøvespille. Da får du følelsen for både hvordan det føles og hvordan det låter.

Geir :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...