Jump to content
Sign in to follow this  
tolrol

Beste LR6 AA batterier til digital kamera?

Recommended Posts

Noen som vet om gode (engangs) AA batterier til digital kamera bruk?

Min erfaring er at duracel varer kortest (kun ca 50 bilder), mens Panasonic Ultra varer lengst (200 bilder).

Jeg bruker Fujifilm Finepix S304...

tv2 hjlper deg hadde en test av batterier, husker ikke hvem som vant med husker at ikea batterier var bra og ekstremt billig, hvis du titter på websiene til tv2 står det sikkert noe

Du er klar over at oppladbare NiMH batterier er mer miljøvennlig, varer lenger - spesielt i digitalkameraer og vil spare deg for penger etter ikke altfor lang tid... ?

Engangs Alcalinebatterier er ikke beregnet for høye strømtrekk som i et digitalkamera.

De slutter å virke når spenningen går under et visst nivå, men det er masse energi igjen til f.eks. en batteriradio.

Du er klar over at oppladbare NiMH batterier er mer miljøvennlig, varer lenger - spesielt i digitalkameraer og vil spare deg for penger etter ikke altfor lang tid... ?

Jeg er fullstendig klar over det. Bruker det ofte i nødstilfeller. Er ikke så fornøyd med de oppladbare batteriene jeg har (hänel 1800 mAh)...

Er ikke så fornøyd med de oppladbare batteriene jeg har (hänel 1800 mAh)...

Jeg har 2000mAh batteriene til hähnel. Jeg synes de er ganske bra - sist jeg sjekket klarte jeg over 150 bilder på et sett med variert bruk - avspilling på tv, nærbilder som krever LCD-bruk osv. Men jeg bruker nok LCDen (hvem kunne ant at en tele-konverter skulle dekke for siktet... :lol: ) altfor mye til å få skviset ut det antall bilder manualen mener er mulig.

Drøye 300,- (XD) for 8 batterier og en snerten lader er ikke så galt...