Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

 

Sitter å prøver å utvide min kompetanse på C# og har derfor lyst å få til en spesiell type funksjonalitet og håper noen kan dytte meg i riktig retning.

 

Det jeg trenger er at jeg kan lage en eller annen måte hvor man via en link på en nettside kan sende informasjon til windows om at dette skal åpnes av et spesiellt program og gi dette informasjon (en string er nok) og så skal programmet trigge en metode som initiererer at programmet skal gjøre jobben sin.

 

Den siste delen tror jeg at jeg skal klare siden det sikkert på en eller annen måte kan trigges en event når programmet har fått den informasjonen det behøver.

 

Når det gjelder det første problemet så kan jeg løse det ved at nettsiden genererer en fil som windows så assosierer med programmet og når denne lastes ned og kjøres så henter programmet nødvendig info fra denne filen (igjen en string er nok).

 

Men jeg håper det finnes en bedre måte gjøre det på. Jeg har sett noen ganger at man kan binde enkelte "protokoller" opp mot et spesiellt program. Spesifikkt har jeg sett dette i forhold til ircklienter. Det jeg tenker på er at man da hadde en lenke som er slik irc://my.irc.server.com/kanalen/ som var assosiert med ircklienten og startet denne om nødvendig og initierte en tilkobling i henhold til informasjonen som kommer fra URLen.

 

Det jeg håper å få hjelp til er å bli dytter i riktig retning av hva som må til for å lage slik at jeg kan f-eks ha en link på en webside ala. mittprogram://00:01:02:03:04:05 (en macadresse) også få dette assosiert i windows med mitt program og la det ta i mot informasjon via det.

 

Håper min forklaring var tilstrekkelig og oversiktilig nok til at noen forstår hva jeg ønsker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...