Gå til innhold

[Løst] [SCAM] Windows 7 Ultimate - Funnet veldig billig - Er det safe ?


Anbefalte innlegg

Ble litt skeptisk når jeg kom over denne prisen:

[Tok vekk link, er bare scam]

 

Altså, windows 7 ultimate til 125,40$

 

I følge FAQen så er det heller ikke snakk om upgrade, da de kun selger full versjoner.

 

jeg blir selvfølgelig ekstremt skeptisk, er det noen som har noen erfaringer med denne siden ? Eller vet hvordan jeg kan finne ut om det er safe eller scam ?

 

Vet man ikke får cd, men alt foregår via download, men alikavel, er dette en safe side, må jo dette være en latterlig lav pris.

 

 

EDIT:

Når jeg ser i FAQen , Svar 1. Så får dette meg til å tenke at dette er kun en nedlasting av selve install filene, og det følger ikke med lisens.

 

1. Why do you sell software cheaper than official brand providers do?

 

Because buying the software with us you receive the copies of licensed versions downloaded. This means you will have no hard copies of documentation (licenses or instructions) - just files and instructions in .txt format. This software is not registered online. But we can offer you all updates for most of the software. This software is purchased wholesale from official providers whose wholesaling prices are considerably lower. As we do the minimal price markup free of packing, recording, transportation expenses our price is lower than the retail price of official providers.

Endret av Solsviken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge de tilbyr download, og kun en bits versjon, så bør du være skeptisk.

 

Alle vet at fullversjonen av Windows 7 kommer i både 32bit og 64bit. Så når de selger kun en av delene, så ville jeg holdt en knapp på at de kanskje selger lisensen dobbelt (altså kjøper man fullversjonen, får du med EN lisens, men den kan brukes på både 32bit og 64bit).

 

Send dem en epost, og send gjerne en epost til Microsoft også. For en stund siden, rett før Microsoft lanserte Windows 7, solgte en butikk i Asia Windows7 i nedlastning til en ganske billig penge. Her kom MS ut å sa at det så tvilsomt ut.

 

Risikoen du tar ved å kjøpe fra slike steder, er at lisensen kan bli svartelistet. Og da har du ingen rettigheter. Og firmaet du kjøpte den fra er nok for lengst konkurs, eller borte vekk.

 

Retail prisen i US$ for Ultimate fullversjon er $319, så $119 er jo latterlig billig.

 

Personlig ville jeg ansett dette for en form for lotteri. Har du råd til å tape $119 så kjøper du fra den butikken, og har trolig en fullgod W7 versjon en god stund.

Er du veldig heldig så funker den fint i 2-3 år før Windows 8 kommer.

Er du uheldig så blir versjonen din stemplet som piratkopi etter en stund, og du har tapt $119.

 

Du finner OEM / oppgradering av W7 Home Premium for ca samme pris helt lovlig med CD plate og alt, og 90% av alle vanlige brukere trenger absolutt ikke Ultimate versjonen.

Edit

 

Det du postet der til slutt, de sier jo nesten at de driver med piratkopier, siden du ikke får oppdateringer til ditt produkt. Men vet ikke helt om de mener muligheten til å laste ned f.eks Winrar 8 og ikke 8.1 når den kommer (brukte winrar som eksempel).

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...