Gå til innhold

Ny bærbar til damen; rundt 10', ingen spilling, men 1080p


Bone

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Madamen trenger ny bærbar..

 

Hun spiller absolutt ikke (enda så mye jeg har maset, hehe), og hun vil ikke ha Mac, noe jeg tror kanskje hadde passet best for henne (selv er jeg PC-bruker), men hun ønsker ikke å bytte til noe "hun ikke kjenner"..

 

Og om prisen ligger på noe rundt 10 lapper, eller mindre, eller noe, så har vi ca rammene.. Hun kommer til å kjøpe seg en flatskjerm om ikke så lenge også, så om den kunne ha dratt noen 1080p filmer uten problemer via HDMI, så er det også et "must".. :)

 

Noen forslag? PC-en bør jo ikke være altfor tung, ser for meg noe rundt 15", med en halvgreit oppløsning; 1680x1050!? Eller noe lignende.. batteritiden bør jo være også brukbar! :)

 

Ellers er det jo "vanlig bruk", surfing som gjelder..

 

Dette er rettningslinjer, hun er jo ikke så detaljefokusert på slike ting som noen av oss andre, så alle forslag mottas med takk! :)

 

 

Takk, takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo ta en titt på noen av multicom sine pc-er som du kan konfiguere selv.

 

For eksempel denne: Multicom Xishan W760

 

Vil nok lande på rundt 11 000 om du velger disse spesifikasjonene:

 

- 15.6" Wide Full-HD LED 1920x1080 matt overflate

- Intel Core i7 720QM 1.6GHz (Turbo Boost opp til 2.8GHz) 6MB Smart Cache 45W

- 4GB SO-DIMM 1333MHz DDR3 (2x2GB)

- 320GB Harddisk SATA 7200RPM 2.5"

- Stort batteri 9 celler

- Windows 7 Home Premium 64-bit Norsk (inkl installasjon)

 

 

-Kristiantre

Endret av KristiaNtre_Razer
Lenke til kommentar
Takk, takk! Skal lese tråden.. :)

 

Men, tror du skjermkortet vil ha så særlig problemer med å kjøre noen .mvk -filer da? At det er "så dårlig"? Det skal jo absolutt ikke brukes til spilling..

 

Den vil ikke ha problemer med å spille av HD, nei. Du bør kanskje vurdere den med Bluray-spiller hvis det blir mye HD-film på den. Konfigurerer du opp med 4 GB RAM (et must) og 320 GB 7200 RPM Harddisk, + Blurayspiller og W7 Home Premium kommer du på 11.498.

 

Ekstra stort batteri er det lite vits i med mindre hun skal bruke maskinen mye og over lengre perioder på batteriet.

 

Kravet om at det skal være 1080p gjør vel at at denne Multicomen er noe av det beste man får. Går du ned til 720p kan du få mye billigere maskiner til bruken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...