Gå til innhold

Kjøpe fra USA


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har muligheten til å få transportert kamera fra USA til sommeren. Ser at det er en god del kroner å spare - har blinket meg ut Canon PowerShot G3+512mb CF kort+ekstra batteri=ca. 5100,- kroner (i Norge ca. 7300,-).

 

Så er spørsmålet; bortsett fra et strømadapter og at jeg går glipp av garanti, hvilke problemer kan jeg få ved å kjøpe kamera fra USA?

 

Er fullstendig blank på digitalkamera, så hvis noen tar seg tid til å svare på dette blir jeg veldig glad!!

 

mvh

Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sier: pass på tollen.

 

Dersom varen din er over 200 kroner, blir den sjekket (jeg har ikke peiling på prosessen, jeg forteller det jeg opplever det som.) Og da får du også 150 i gebyr for at posten sjekker pluss 21% moms. Dersom du får butikken til å merke pakken som en gave på under ca 60$ (eller 500 nkr) vil den slippe gjennom (siden 500 er høyeste grense for hva du kan kjøpe fra utlandet, og da som gave). Det beste er om du kjenner noen i USA som kan sende pakken til deg. Det er som oftest best, siden butikker flest i Amerika har nok å gjøre, og sannsynligvis vil glemme å merke pakken din som gave og under 60$ og så må du betale 1200+ ekstra.

 

Beklager elendig gramatikk, har søvnproblemer tross ekstremt trøtt! :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...