Gå til innhold

Slackware 8.0 setup av Skjermkort?


Anbefalte innlegg

Jeg har et G4Ti4200 og på listen over valg av skjermkort velger jeg der det står Geforce, men etter jeg har configa ferdi alt, starter jeg maskinen på nytt og da står det:

 

FATAL SCREEN ERROR?

 

Dette sjønner jeg ingen ting av. Prøvde og installere på nytt flere ganger men det kommer bare den samme feilen igjen...

Noen som har hatt det samme problemet eller? Kunne trengt litt hjelp (Er dritt lei XP)

 

Dette er ett dumt spørsmål. men jeg må da prøve noe?

 

Takk for alle svar(Hvis det kommer noen da).

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt tips er at du prøver deg på en mer nybegynnervennlig distro enn Slackware. Slackware=gjøre alt selv. Konkret betyr det her at du må sette opp XF86Config-fila for hånd. Det finnes en tråd her på forumet med mange fungerende XF86Config-filer. Søk etter den og les man-sidene på www.xfree86.org eller fra skallet direkte.

 

Jeg vil anbefale deg å prøve mandrake, redhat eller suse hvis du synes dette blir for mye pes.

Lenke til kommentar
Har du tastet inn rette h.synk og v.synk verdier for skjermen din?

 

Sitter med en 14" fra krigen. instruksjonsbok finnes ikke så jeg vet ikke hva h.synk og v.synk er på denne skjermen. brukte 15" instillingene til min gamle skjerm.

 

min skjerm er: SAMSUNG SyncMaster 15GL.(Det som står på den).

Lenke til kommentar

GF4Ti4200 og 14" skjerm? Ja ja.

 

Du burde google litt rundt etter oppsett på den skjermen, mest sannsynlig finner du noe på google groups.

 

Jeg har en ibm 12" på serveren min. Den har 31,6 i horisontal verdi og 59,9-70,1 i vertikale verdier. Maksimal oppløsning er 640*480.

 

15"-verdier på en eldre 14" hørtes ut som en dårlig idé.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...