Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Ikke strøm på bygd pc, har satt på ekstra spacere


Anbefalte innlegg

Hei

Har nettopp satt sammen en pc, men den vil ikke starte.

Har satt på ekstra spacere på to plasser, for å få det mer stabilt. Hvordan vet jeg om jeg har kortsluttet, så det er derfor jeg ikke får strøm på pcn,og og er hk i såfall ødelagt? Hvordan vet man hvor mange og hvor de spacerne skal stå??

 

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du har fjernet de ekstra spacerne nu?

 

men fant ut at jeg hadde satt rambrikkene i feil. Kan det være synderen?

Det kommer ann på hvilket hk du har, vet det er viktig på P55 og X58 hk! Men hvis du har plassert ram riktig nu, så skal det gå greit, men ta en clear cmos for sikkerhets skyld!

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Du må opplyse alt av hardware du har, prosessor(cpu), ram, hovedkort(hk), skjermkort(gpu), strømforsyning(psu), harddisker(hdd), cd-rom, pci-kort, kabinett osv, nr og navn på alt!

 

Kanskje du har satt sammen en pc, hvor hw ikke er kompatibel med hverandre, har du husket 4/8-pin strøm til cpu, har du husket 6/8-pin strøm til skjermkort?

 

Jeg forstår det sånn at pc'en er helt død, er det ikke et rykk i viftene engang, er det lys i noen led på hk?

 

Du kan også prøve en jump start av psu, for å se om den starter, koble den i fra alt av hardware først, kan du måle den, er det enda bedre!

 

559468.jpeg

 

Du kan også bruke en binders til å laske grønn og svart!

Hvis den starter, kan du prøve å koble til en 12V 55Watt bilpære til gul og svart ledning, som er til cpu(4/8-pin ATX), og den til skjermkort(6/8-pin pci-e), se om den klarer å drive pærene, og måle at den klarer å levere 12Volt DC, når den har last(pærene)!

 

Vel, om man gjør det jeg gjorde isted, og i TILEGG setter i all kabler(de som faktisk knytter strømknappen til psu'n(hk)) så funker alt!!!

Du tilføyde noe mens jeg skreiv, hva mener du her?

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...