Gå til innhold

Sony versus Canon


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har lest tester til øynene mine er såre og røde.

Men det er 2 DV kamera som jeg kommer tilbake til og det er Sony DCR-TRV33 og Canon MV650i .

Jeg er klar over at disse to er ganske forskjellig, men det er disse valget står mellom.

 

Jeg skulle gjerne få forumets syn på vilke av disse to som er best.

 

Jeg bruker i dag Hi8 kamera og det blir mest film fra ute i naturen, da for morro skyld og til eget bruk hoved saklig.

 

Er ikke problemet med lyd på filmen også ett problem på sony sine modeller når mic`en er plasert foran på Kamera.

 

Kan en skru av lyden på Canon MV650i? Og på den måten ta opp lyden på ett annet medium?

 

Jeg er svært takknemmlig om noen kan hjelpe meg med disse spørsmål.

 

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg faktisk fått testa TRV33 hos Sony Center her i Bergen, har skrevet litt angående det i et tidligere innlegg.

 

Angående testinga har jeg fått et spørsmål når det gjelder lyden, dette spørsmålet gjaldt om mikrofonen tok opp motorstøy, både fra båndmotor og zoommotor.

 

Etter å ha gått gjennom opptakene og lagt øret godt inntil høyttalerne og lytta kom jeg fram til følgende:

Når det gjelder båndstøyen hos dette kameraet så er den nærmest fraværende, når jeg legger all godvilje til så kan jeg kanskje si at jeg såvidt hører noe båndstøy i opptaket, men da er det en del synsing inne i bildet.

Når det gjelder støy fra zoommotor så er det ingenting.

 

Jeg kan sammenligne litt med det kameraet jeg har tilgjengelig idag, Canon MV450, dette er kanskje ikke så supert kamera, men det jeg bruker idag.

Hos dette kameraet virker båndstøy i stor grad inn på lyden og den kan være utrolig plagsom, spesielt gjelder dette hvis det er ganske stille ellers, hos TRV33 var det ikke noen tendenser til noe slikt.

Lenke til kommentar

Har hatt samme valget som deg. Selv om det nå står mellom TRV 33 og Panasonic GS5, har jeg uansett hatt den tvilsomme erfaring med å prøve Canons "testvinner" fra TV2.

Den testen er den reneste bullshit! Motorstøyen fra kameraet var fremtredende og veldig iriterende. Man hører denne "hylingen" hele tiden, og det er kun ved opptak med mye støy at den ikke lengre er tydelig.

Bildekvaliteten var heller ikke mye å hoppe i taket over.

 

En annen ting jeg merket meg, var at autofokusen ikke virket når man satte på den medfølgende vidvinkelkonverteren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...