Gå til innhold

[Løst]Hvordan forbedre karakteren fra 1T (MAT1007) som privatist?


blured

Anbefalte innlegg

Hei. Grunnet nokså dårlig karakter i faget 1T (MAT1007) fra VG1 Studiespesialisering ønsker jeg å ta opp faget som privatist. Problemet er bare at faget ikke dukker opp når jeg søker på privatistweb. Noen som vet årsaken? Eventuelt om en kan ta opp andre fag, og på den måten erstatte karakteren fra 1T?

Endret av blured
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der er egentlig et problem, og mange lærere på skolen har også omtalt det som en feil i kunnskapsløftet. 1T er ikke et avsluttende fag, så du kan ikke ta eksamen i det. Skal du forbedre den må du ta 2T, som da har noe utvidet pensum sammenlignet med 1T. Dette til tross for at de fleste som tar 1T på studiespesialiserende retning etterpå velger S1/R1 i stedet for 2T. Så det er 2T du på gå opp i til eksamen. Dette burde vært forandret på.

 

Dette innlegget bygger på utdaterte opplysninger. Man kan nå ha eksamen i 1T da det er blitt et selvstendig fag. Se postene under.

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar

Det jeg antok. Hørte rykter om at de skulle gjøre det mulig å ta eksamen i faget fra våren av, nettopp for å rette opp i det problemet. Men da får jeg nesten bare lese meg opp i 2T. Pensumet er ikke så vanskelig at det gjør noe (ihvertfall ikke når man har hatt R2 med ok/god karakter), men ville vært mindre anstrengende å få toppkarakter i 1T kontra 2T...

 

Uansett, takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...