Gå til innhold

Aldersgrense for og kjøpe seg mobiltelefon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stemmer nok det. Jeg mener at grensen er/var 12 for å stå som bruker, og 18 for å være juridisk ansvarlig for abonnement, men selve telefonen blir jo som en hvilken som helst annen teknodings om den ikke kjøpes med binding.

 

Ok. Men jeg skal kjøpe dem sammen med det abonomanget jeg har nå. Da må jeg vel være 18?

Lenke til kommentar
Stemmer nok det. Jeg mener at grensen er/var 12 for å stå som bruker, og 18 for å være juridisk ansvarlig for abonnement, men selve telefonen blir jo som en hvilken som helst annen teknodings om den ikke kjøpes med binding.

Tror ikke du må være 12 som bruker så lenge foreldrene dine var med når du tegnet abonnementet.

 

Stemmer nok det. Jeg mener at grensen er/var 12 for å stå som bruker, og 18 for å være juridisk ansvarlig for abonnement, men selve telefonen blir jo som en hvilken som helst annen teknodings om den ikke kjøpes med binding.

 

Ok. Men jeg skal kjøpe dem sammen med det abonomanget jeg har nå. Da må jeg vel være 18?

Da må du være 18 ja.

Lenke til kommentar

Jeg husker i hvert fall at da jeg skulle få min første mobil, kunne jeg ikke stå som bruker fordi jeg måtte være fylt 12 år, og jeg hadde noen dager igjen. Nå begynner det jo å bli noen år siden, så derfor skrev jeg "er/var". Det har ikke vært så veldig aktuelt ved senere kjøp, av naturlige grunner.

 

Og igjen: om telefonen kjøpes med binding, så må nok foresatte blandes inn. Ellers kan jeg ikke helt se for meg at det skal være noe problem. Skal det videreføres på et eksisterende abonnement, der foresatte er juridisk ansvarlig, kan jeg aldri tenke meg at du lovlig kan gjøre det alene om det innebærer ny bindingstid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...