Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjerm blir hvit (og av til bare masse farger) 20-30 sekunder ut i spill


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har prøvd å søke forumet men fant ingen med lignende feil.

 

Jeg sliter med å spille arma 2 og modern warfare 2.

 

20-30 sekunder ut i spillet blir skjermen helt hvit, av og til kan det bli masse farger og blurr, og av og til kan det bare bli svart/grått. Jeg kan trykke ctrl-alt-del og gå inn igjen, da er det helt fint i rundt 30 sekunder igjen før det blurrer seg til.

 

win xp

nvidia geforce 7900gt 256 mb ram

2 gig ram

amd x2 4200+

nyeste drivere til skjermkort!

 

Ja, gammel, men en gang så stolt pc, men er over minstekravene så burde vel kunne kjøre? :)

 

Håper noen kan svare, men gjør det helst på barnedatamaskinsspråk siden jeg ikke akkurat er den kjappeste raceren med pc :)

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Har prøvd å søke forumet men fant ingen med lignende feil.

 

Jeg sliter med å spille arma 2 og modern warfare 2.

 

20-30 sekunder ut i spillet blir skjermen helt hvit, av og til kan det bli masse farger og blurr, og av og til kan det bare bli svart/grått. Jeg kan trykke ctrl-alt-del og gå inn igjen, da er det helt fint i rundt 30 sekunder igjen før det blurrer seg til.

 

win xp

nvidia geforce 7900gt 256 mb ram

2 gig ram

amd x2 4200+

nyeste drivere til skjermkort!

 

Ja, gammel, men en gang så stolt pc, men er over minstekravene så burde vel kunne kjøre? :)

 

Håper noen kan svare, men gjør det helst på barnedatamaskinsspråk siden jeg ikke akkurat er den kjappeste raceren med pc :)

 

På forhånd takk!

 

Om det skjer 20-30 sekunder etter oppstart er jeg i tvil, men et fargesprak på skjærmen kan ofte være overopphetet GPU!

Vil nok anbefale som et forslag å laste ned Everest! Everest vil vise deg temperaturene på de forskjellige kjernene på komponentene.

Om du ser at kortet ditt ligger veldig mye over 80 grader, er det nok en ide og ta det ut, rense det for litt støv! En annen ting som også kan være lurt er å bruke RivaTuner for å stille opp vifta på kortet! Jeg har selv laget to instillinger som jeg veksler mellom gaming/idling.

Er bare å lage det som skrivebordsikoner og klikke ettersom hva du skal bruke og hva slags støynivå du ønsker!

 

Lemme know how it goes? :)

Endret av NatroN
Lenke til kommentar

Takk for at du tok deg tid! Jeg brukte Piriform Speccy, som viser følgende: (cpu stabilt på 40 grader, HD stabilt på 30. Grafikkort uten spill ligger på 66-70, mens når jeg starter spillet øker den til 80-82 grader).

 

Jeg har samme problemet med spillet i starten også (når temperaturen ligger på ca 68 grader), men som sagt, når jeg starter å spille øker den relativt fort til rundt 80. Støv har jeg fint lite av. Jeg skal prøve å finne riva tuner, og håper det er brukervennlig nok til at jeg selv klarer å finne det ut.

 

Jeg vet ikke helt, men tror ikke det er temp'en som er problemet. kan det kansje være minneproblem med grafikkortet? (skutt fra levra fra en newbie:D)

Endret av sotetore
Lenke til kommentar

Update: prøvde å kjøre noen gamle spill (cs) som jeg ikke har spilt på ett års tid. Samme problem, kjører helt utmerket i starten, så ble skjermen hvit med vertikale fargesprakende streker.

 

MEN, temperatur holdt seg stabilt på 69 grader, kansje det utelukker det problemet, eller?

Lenke til kommentar
Prøv med noen eldre xp GeForce drivere, eller den som fulgte med skjermkortet. Har sett at 7-serie kortene ikke liker nyere drivere(1xx.xx), kanskje du må prøve (9x.xx) driver!

 

XP 64 bit drivere!

 

Slett skjermkort driveren i "Legg til eller fjern programmer", og restart pc'en, før du installerer ny driver!

 

Høres nok mer ut som ask99 er på sporet av noe her... 80 grader er ikke veldig varmt for GPU, dog det ikke bør gå veldig langt over i lengre perioder...

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...