Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Win 7 vil ikke starte, bare black screen.


Anbefalte innlegg

Jeg skaffet meg nylig opptaterings pakken til Windows 7 og hadde tenkt å opptatere fra XP til Win 7 men etter innstalasjonen kommer det bare opp en fulstendig svart skjerm.

Dette skjdde rett etter den hadde fulført instaleringen og vær gang jeg starter PCen.

 

har prøvd å instalere med både 64-bit og 32-bit, koblet fra alle unødvendige enheter (som ekstra skjerm og høytalere) og opptatert BIOSen til seneste verson. Alle hardiskene er formatert, og jeg skjørte en clean install.

 

Hovedkorte mitt er foresten en ASUS P5Q Pro

 

Oppstarten går som følgene:

 

* Loading asus ekspress gate... (1-2 sec)

* Hovedkort "reklame" med info om hvordan man går inn i BIOS settupen (2 sec)

* BIOS verson (1 sec)

* Hovedkort reklame igjen (0,5 sec)

* Feilgjenoppretting for Windows, med sikkerhets modus og alle de alternativene. (30 sec)

* Windows logoen kommer inn med 4 partikkler. (22 sec)

* Black screen (foralltid)

 

p.s: Bryr meg ikke om å ta vare på noen XP filer lenger, de har blir formatert bort for lenge siden. Alt jeg vil å er å få starte opp PCen min.

 

 

Har noen hatt dette problemet og/eller vet hvordan man fikser det?

Endret av Are92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! du skriver Alle harddisker, hvor mange er det snakk om?

har selv hatt problemer med at for mange tilkoblede hardisker stanser fremdriften i Vista og 7 installasjonene

for meg ble løsningen å koble fra alle andre enn OS disken for så å koble dem til igjen etter fullført installasjon

Lenke til kommentar

Hmm, fordel å kun ha en hdd koblet til når du skal installere ja, har vanlig vis med hvilken disk som er aktiv" å gjøre.

Ellers er vanlig vis slik svart skjerm problem med driverene til skjermkortet, man da skal du komme inn i windows sikker modus.

Vil anta at all maskinvare fungerer greit siden du klarer å installere windows greit. Hadde satt pengene mine på skjermkort drivere.

Lenke til kommentar
ik, får du til å starte maskinen i sikker modus?

Trykk f8 når maskinen startes, velg så start i sikker modus.

 

Hva gjør maskinen når skjermen blir svart? Fortsetter den eller låser alt seg?

 

Første posten min forklarer begge de pungtene, Sikkerhets modus funker ikke og sjermen er svart for alltid.

Lenke til kommentar
ik, får du til å starte maskinen i sikker modus?

Trykk f8 når maskinen startes, velg så start i sikker modus.

 

Hva gjør maskinen når skjermen blir svart? Fortsetter den eller låser alt seg?

 

Første posten min forklarer begge de pungtene, Sikkerhets modus funker ikke og sjermen er svart for alltid.

Hallo Are!

 

Ja, skal vi se, da- tror du nå skal ta bort strøm pluggene på de diskene som du ikke bruker nå for testen vi skal gjøre. Ha bare den bootable os disken med strøm i. De andre kan bare ha i datakabelen. Så slår du på maskinen, går i bios, setter den som er der "enable"

save bios og exit. Start maskinen og så går du inn i bios og ser om du finner disken. OM BIOS IKKE FINNER DISKEN, RESETT DEN!!

 

Når du har funnet disken går til til maskinvare listen i bios. Der forskjellige saker står oppført, pci osv.

 

Videre skal du ta bort valg i maskinvaren som favoriseres i oppstart, nemlig pci. Ta den bort, slik at det ikke får 1. prioritet. Da vil forhåpentlig skjermkortet kjøre i std modus 640X-.. og så lagre bios exit. La maskinen boote og trykk inn F8 eller den du må bruke for å komme i sikker modus..

 

Når det funker, anbefaler jeg at du tar en virus scan..i sikker modus.

Og nå skal du få skjermen opp å gå. Hvis ikke, ta ut alle memorybrikkene utenom 1.

Restart...så starter du opp i normal mode. Ser om alt virker. Slå så av og sett inn en mem-brikke. Start opp og se om alt virker. Slik gjør du til du finner om alle brikker er ok.

 

Så om dette fungerer, så skal du slå av. Sett inn alle hd. Men de skal være disablet i BIOS. Så gjør du det, lagre bios og exit.

Hipp- alt skal funke nå...Så kan du gå i kontrollpanel mens du er i sikker modus, gå inn på system, så maskinvare, enhetsbehandling, så ser du etter gule utropstegn der grafikkdriverne er. Se om det står at de funker som de skal? I egenskaper på de finner du driverne m.v.

Se om det er flere drivere enn det skal være? Er det flere, så må du slette dem og da vil alt bli OK når du installerer driverne på nytt.-

 

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...