Lock-Aze Skrevet 31. desember 2009 Skrevet 31. desember 2009 Hei, tenkte å sette opp ett en pc til labtester av forskjellige programmer og oppsett. Tenkte å sette opp en "grunnpc" med Win2003 R2 64bit med 8gb minne, holder det å bruke en vanlig pc, med 2 stk harddisker i raid 0 (gjør ikkeno om jeg mister all info på denne pc'en da det kommer til å bli brukt mest til testing av scenarioer) Spørsmålet er, for å kjøre virtualisering av 2 servere (Win2003/2008 for test) + 3-4 arbeidsstasjoner (2x XP pro + 2xWin7)på denne pc'en hvor kraftig burde jeg kjøpe? Dette er til test, så det viktigste er at alt fungerer. Dette er mest for å teste scripting og lignende mot pc'er for å se hvordan dette kommer til å fungere og for å teste mens jeg gjør meg klar til MS sertifiseringer. Tenkte å forsøke å virtualisere alt over VMware hvis det har noe å si (har også lisenser til HyperV hvis det er bedre)
madder Skrevet 2. januar 2010 Skrevet 2. januar 2010 Minnemessig bør dette duge. du har jo 1GiB pr virituelle, og 2 til host... skaff deg flest mulig kjerner, og tut og kjør.
Lock-Aze Skrevet 2. januar 2010 Forfatter Skrevet 2. januar 2010 Ok, takker for tips. Blir en "standard" rimelig AMD Athlon II X4 620 da, har ikke råd til å flotte på meg ett skikkelig serverhovedkort med plass til 2x4kjerners prosessorer.. :\
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå