Gå til innhold

[Løst]Kjøpe 24" til PS3, hvilken?


Bebbey

Anbefalte innlegg

Jeg har fått meg PS3 til jul, og har funnet ut at jeg vil ha den på rommet, men da trenger jeg en skjerm. Vil ikke bruke mye penger på dette, så en vanlig tv-skjerm er ikke aktuelt. Derimot tenkte jeg at en 24 tommers (pc)skjerm kunne passe, og man kan jo få 24-tommere til en ganske fin pris nå også.

 

Jeg er på utkikk etter noe i prisklassen rundt 1600 kr. Da har jeg funnet noen alternativer:

 

BenQ 24 V2410 (veil ca 2000, komplett har pr dags dato 19% rabatt)

BenQ G2411HD

BenQ G2420HD

 

Foreløpig virker det for meg som om BenQ G2411HD er det beste alternativet, utifra brukeromtalene.

 

Men noen som har noen innvendinger? Eller noen som vet om bedre alternativer?

 

 

Og et nytt spm, hvordan får jeg lyd? Jeg har vanlige pc-høytalere. Har hørt noen si at det bare er å plugge inn høytalerne i lydinngangen (den grønne) på skjermen (har hørt dette om BenQ G2411HD, her), mens andre sier det ikke går.

 

Hjelp?

 

 

Takker for svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sweet, høres bra ut ;) Og den er jo også billigere enn de andre modellene. Har lite peiling på skjermer, så tviler jo på at jeg hadde greid å sett og merket forskjell på de ulike skjermene i en blindtest.

 

Men kan noen ta en titt på skjermen i hardware sin prisguide, på tilbudene fra de ulike butikkene? Ser at det hos noen står responstid: 5ms og 40000:1, mens hos noen andre (mamoz.no, mpx.no) står det 2ms og 1000:1...hva er forskjellen?

 

EDIT: På Datakjeden.no står det:

 

Contrast Ratio 1000:1 (DCR 40000:1)

 

Så da oppgir de forskjellige butikkene bare forskjellig kontrast da, eller no..?

 

Og angående responstiden står det:

 

Response Time 5ms/2ms(GTG)

 

Så da er det samme produktet hos alle kjedene? Fordi på Mamoz.no står det at det er en demo-vare, men betyr ikke bare det at den har vært solgt, men levert tilbake?

Endret av Bebbey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...