Yzma Skrevet 24. desember 2009 Skrevet 24. desember 2009 (endret) EDIT: trodde jeg la ut innlegg i en annen tråd, fremfor å starte min egen. *grøønn* beklager så meget :/ jeg så tittelen på denne tråden og tenkte dette var stedet å poste "mitt" problem. greia er at mamma og pappa har kjøpt seg ny pc, selvsagt med windows 7. der har de laget seg hver sin brukerprofil som administrator. men så har de hatt noen underfundige problemer når det gjelder disse profilene. når den ene har lagt inn skrivebordsbakgrunn på sin profil, har den blitt borte derfra, for siden å dukke opp på den andres profil. og vise versa. mor prøvde å legge inn msn på sin, men den nekta å dukke opp der, mens den plutselig lå inne på pappas profil. tror det også har hendt at det er blitt lagt inn nye skrivebordsbakgrunner, og de har "holdt seg der" helt til de har logget av, men ved neste pålogging har de forsvunnet som dugg for solen (og ikke dukket opp på noen av profilene). jeg har ikke sett noe på dette, men de to er såpass datakyndige at jeg tror på det de sier. jeg aner ikke hva som kan være problemet, og har ikke vært borti noe lignende selv (dog jeg har jo kun en brukerprofil) hjelp? Endret 24. desember 2009 av Yzma
vesleengen Skrevet 25. desember 2009 Skrevet 25. desember 2009 hvorfor trenger de 2 brukerprofiler? det er da bare unødvendig hva har de å skjule for hverandre liksom
TCi Skrevet 25. desember 2009 Skrevet 25. desember 2009 Eneste jeg kan se er at de har glemt hvem de er innlogget som når endringene har blitt gjort. Bakgrunner er per. bruker og kan ikke overføres mellom hverandre uansett hva du prøver på. Samme stort sett med programmer om du da ikke velger å la de installeres hos alle brukere. Med andre ord, brukerfeil. Løses greiest slik jeg ser det ved å sette opp passord på brukerne. Og deaktivere det at flere brukere kan være pålogget samtidig.
Yzma Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Skrevet 26. desember 2009 jeg tror nok de ønsker å beholde hver sin brukerprofil, da de foretrekker hver sine innstillinger, favoritter, programsnarveier, skrivebordsbakgrunner ol. de er såpass oppegående at det at de har vært innlogget på feil profil er utelukket (jeg har spurt for sikkerhets skyld, og de har ikke rundet 50, så ikke noe dementhet i bildet ). de har begge passord på profilene sine, og får jeg understreke at problemet har oppstått ved flere anledninger, så det ville vært meget rart dersom de hadde vært logget inn på den andre sin profil. jeg vil anta at det er snakk om noen innstillinger som ikke fungerer helt som de burde. jeg mener ikke å være frekk, jeg setter pris på tilbakemeldinger. men det å lage delt brukerprofil vil jo være en "løsning" som kanskje fjerner symptomene, men vil ikke fjerne selve problemet.
TCi Skrevet 27. desember 2009 Skrevet 27. desember 2009 Jeg har absolutt ingen forklaring på hvorfor innstillingene skal ha blitt "overført" over brukerkontoene. Det er egentlig umulig, fordi det er forskjellige fysiske filer og registernøkler. Står ennå fast på at dette er brukerfeil, uansett hvor oppegående disse brukerne er. Vanligvis når man får uforklarlge problemer i Windows kan det tyde på virus/spyware/malware som roter til systeminnstillingene. Noe annet kan jeg ikke tenke meg. Om da ikke det er noe galt med brukerkontoene - korrupte filer. Har jobbet med Windows nå i 14 år uten å opplevd noe slikt.
Yzma Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Skrevet 27. desember 2009 de har sliti med dette helt fra pc'n var SPLITTER ny, så at det skal være noe spyware el. er vel svært lite trolig. jeg skal sørge for at de kjører noe ad-aware og spybot. men jeg er fortsatt ganske bestemt på at det må være noen innstillinger "gone wrong". de har begge passord, og vet ikke hverandres passord, og sliter fremdeles med de samme problemene. idet de logger på så dukker bakgrunnsbildet som er meningen skal være der opp, for så å forsvinne. de har prøvd å gå inn på innstillinger for brukerkontokontroll, og sette denne til "aldri varsle", men dette har ikke gitt noen resultater. er det virkelig ingen andre som har vært borti noe lignende? det her jo helt klart at problemet er der.
Yzma Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Skrevet 27. desember 2009 de har sliti med dette helt fra pc'n var SPLITTER ny, så at det skal være noe spyware el. er vel svært lite trolig. jeg skal sørge for at de kjører noe ad-aware og spybot. men jeg er fortsatt ganske bestemt på at det må være noen innstillinger "gone wrong". de har begge passord, og vet ikke hverandres passord, og sliter fremdeles med de samme problemene. idet de logger på så dukker bakgrunnsbildet som er meningen skal være der opp, for så å forsvinne. de har prøvd å gå inn på innstillinger for brukerkontokontroll, og sette denne til "aldri varsle", men dette har ikke gitt noen resultater. er det virkelig ingen andre som har vært borti noe lignende? det er jo helt klart at problemet er der.
Yzma Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Skrevet 7. januar 2010 Det har forresten vist seg at dette kan ha noe med strømtilførselen å gjøre. Virker som om problemet oppstår kun når den går på batteri, og ikke når den er koblet til laderen. Fortsatt ingen konstruktive forslag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå