Gå til innhold

Jobbtips for 18 åring


makila

Anbefalte innlegg

Heisan.

 

Er for tiden i USA som utvekslingsstudent, og drar hjem igjen til Norge i Juni 2010. Da har jeg gått et år uten noen form for inntekt, så behovet for jobb stiller seg veldig sterkt da.

 

Jeg er litt usikker på hva som er av alternativer for en på 18 år som går siste året på videregående. Kan i grunn tenke meg å jobbe mest mulig, men må bli utenfor skoletiden selvfølgelig.

 

Vet selvfølgelig at jeg kan jobbe i kassa på matbutikken, bensinstasjon osv. Men det synes jeg blir litt for kjedelig i lengden.

 

Jeg har tenkt litt på å jobbe som vekter. Da er det vel kanskje muligheter for nattevakt her og der i helgene også. Noen erfaringer med det?

 

Pizzasjåfør har jeg også tenkt på, men de fleste krever vel kanskje at du har hatt lappen i en god stund før du søker?

 

Har tidligere jobbet som avisbud i 2 år, før jeg fikk meg jobb i en liten butikk på et kjøpesenter. Der jobbet jeg i 1 år, før jeg måtte si opp på grunn av utvekslingsåret. I butikken fikk jeg jo litt erfaring med salg, penger og kassen, og jobbet som regel alene og hadde ansvaret for butikken.

 

Takk for alle tips :)

Endret av Mariuslk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...