Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke harddisk når jeg skal installere Win7.


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg Win 7, og skulle formatere PC-en før jeg installerte. Formatering gikk helt fint. Da jeg skulle installere Win 7 kunne jeg ikke finne partisjonene mine. Listen over hvilken partisjon du vil installere på var helt blank, altså har jeg ikke et operativsystem å bruke, og jeg har ingen mulighet til å installere et nytt et.

 

Jeg har til informasjon en Acer 6920g. Er det noe jeg kan gjøre for å få installert?

 

Ser det var opprettet en lik tråd, bare med windows xp, jeg kan vel heller søke hjelp der :)

Endret av Road11
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukte du et tredjeparts program for formateringen? Windows har jo inebygget formateringsprogram som du kjører når du installerer.

Er du sikker på at du ikke bare har slettet partisjonen slik at den ikke dukker opp. Windows 7 vil uansett lage en ny partisjon hvis partisjonene på harddisken er slettet.

 

Kommer du videre med installasjonen?

Lenke til kommentar
Brukte du et tredjeparts program for formateringen? Windows har jo inebygget formateringsprogram som du kjører når du installerer.

Er du sikker på at du ikke bare har slettet partisjonen slik at den ikke dukker opp. Windows 7 vil uansett lage en ny partisjon hvis partisjonene på harddisken er slettet.

 

Kommer du videre med installasjonen?

 

Brukte den som er under installasjonen, det virket som det fungerte først, men jeg klarte å restarte maskinen etter å ha formatert diskene. Da jeg startet på nytt for å installere var den først utrolig treg til å starte, deretter fant den ingen harddisk å installere på.

 

Så nei, jeg kom ikke videre med installasjonen. :(

Lenke til kommentar
Brukte den som er under installasjonen, det virket som det fungerte først, men jeg klarte å restarte maskinen etter å ha formatert diskene. Da jeg startet på nytt for å installere var den først utrolig treg til å starte, deretter fant den ingen harddisk å installere på.

 

Så nei, jeg kom ikke videre med installasjonen. :(

Du trenger ikke restarte etter at du har formatert, windows kan installeres rett etter det.

 

Trykket du på en tast etter restart når du fikk beskjed om det? Det skal du ikke gjøre.

 

 

 

trykk på F2 slik at du kommer inn i BIOS - nå skal du finne en plass der det står enten ACHI eller IDE og skift den til det motsatte av det den er - lagre og prøv igjen :-)

 

All right. Den står på IDE, skal prøve å skifte til ACHI. Takk :)

Egentlig ikke noe poeng så lenge den ikke er forandret i mellomtiden.

IDE fungere like bra.

Lenke til kommentar
trykk på F2 slik at du kommer inn i BIOS - nå skal du finne en plass der det står enten ACHI eller IDE og skift den til det motsatte av det den er - lagre og prøv igjen :-)

Han ville fått en feilmelding hvis det var problemet, eller at den henger i uendelighet. Så lenge han ikke har skiftet dette i mellomtiden har det ikke noe å si.

 

 

Restarten var ikke med vilje. Av en eller annen merkelig grunn kutter noen ganger PC-en med en gang om laderen ikke er koblet til. Jeg tok rett og slett ut laderen for å lade en annen PC.

 

Trykket ikke på noe.

Er en fordel at den får nok strøm under isntallasjone, hvis ikke kan det gå galt :)

 

Plugg i laderen og prøv igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...