Gå til innhold

Kvin på lista mi, Spill PC


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

 

Edit: Min liste var latterlig dårlig i forhold til disse bidragene, så lar disse stå:

 

Forslag fra NetOnNet;

 

Skjermkort:

Sapphire HD5850 1GB

(Datakomponenter) 1 979,- Ikke valgbar 1 979,-

CPU:

AMD Phenom II X3 720 BE S.AM3

(Datakomponenter) 919,- Ikke valgbar 919,-

Kabinett:

NZXT Apollo Black

(Datakomponenter) 699,- Ikke valgbar 699,-

Strøm:

Corsair Power Supply 650W TX

(Datakomponenter) 699,- Ikke valgbar 699,-

DVD:

Samsung SH-S223C/BEBE (Bulk) Intern

(Datakomponenter) 179,- Ikke valgbar 179,-

Harddisk:

Western Digital Caviar Black Dualcore 640GB

(Datakomponenter) 449,- Ikke valgbar 449,-

Minne:

2 stk Kingston DDR3 2GB 1333Mhz

(Datakomponenter) 390,- Ikke valgbar 780,-

 

Sum handlevogn: 5 704,-

 

 

Skal du bygge en gamerigg fokuser du på grafikkortet, maks hva budsjettet kan tåle.

I denne prisklassen er det radeon 5850 vi skal ha rom for. Utfra ditt oppsett regner jeg med at du har et budsjett på ca kr 6800 inkludert frakt.

 

Hmm... det er faktisk et radeon 5850 på lager, men det er av den dyre sorten. Dette oppsettet gir enormt mye ytelse for penga, men pga at det radeon 5850 kortet var dyrt, så er det endel kutt der som jeg helst ikke skulle gjort, så har du rom for 200-300 kr mer kan minne, hdd, evt, kabinett gjøres bedre, dog det første jeg ville ha brukt 200 ekstra på er opp til phenom II 955, mest pga at den har fri klokkegenrator og derved enkel å klokke.

 

Men mer rå ytelse enn dette får du rett og slett ikke for kr 6800.- inkludert frakt. Derimot kan du vente så kan rimeliger radeon 5850 velges og derved brukes på andre deler.

 

Samsung dvd brenner

XFX radeon 5850 black , på lager

Seagate 700 gb hdd

Antech true power 550w psu

Gigabyte 770 hk

Coolermaster elite kabinett

Amd Phenom II 945 3.0 ghz

4 gb DDR3-1333

 

Totalt inkludert frakt kr 6791,-

 

Men har du rom til vel en hundralapp mer gå for antech 300 kabinett.

 

Edit:

 

Så jørnboss har vært på netonnet, det er også et meget godt oppsett han har satt opp :), i spill vil hans oppsett kun ligge litt etter ytelsen i dette oppsette, samt at phII 720 han har satt opp der er black edition og derfor er meget enkel å klokke. Så er det oppsettet der godt............

Endret av pegro12
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva skal du bruke pc'n til?

Windows 7.

Wordpad (programmerer mye).

Sjakk på firefox (chess.com).

Counter-Strike 1.6

Warcraft III

Quake III.

 

 

PCen skal være bra nok til litt casual videoredigering (vegas) og ha kraft nok til å kjøre de nyere spillene når jeg føler for det. KANSKJE det blir Diablo III om et par år også.

 

Min hypotese er at hvis pcen er bra nok til å kjøre de nyeste spillene, vil den automatisk være bra til multimedia generelt.

Lenke til kommentar

Hørt om at det finnes sånn ipåd man på en måte får plass til mange cder i en sånn liten musikkspiller og bytte ut cder uten å kjøpe nye lagringsbrikker? Stemmer det?

 

Må man ha ipåd ROM på pcen man skal putte den inn i? (Hva heter den?)

Endret av pegro12
Lenke til kommentar

Forslag fra NetOnNet;

 

Skjermkort:

Sapphire HD5850 1GB

(Datakomponenter) 1 979,- Ikke valgbar 1 979,-

CPU:

AMD Phenom II X3 720 BE S.AM3

(Datakomponenter) 919,- Ikke valgbar 919,-

Kabinett:

NZXT Apollo Black

(Datakomponenter) 699,- Ikke valgbar 699,-

Strøm:

Corsair Power Supply 650W TX

(Datakomponenter) 699,- Ikke valgbar 699,-

DVD:

Samsung SH-S223C/BEBE (Bulk) Intern

(Datakomponenter) 179,- Ikke valgbar 179,-

Harddisk:

Western Digital Caviar Black Dualcore 640GB

(Datakomponenter) 449,- Ikke valgbar 449,-

Minne:

2 stk Kingston DDR3 2GB 1333Mhz

(Datakomponenter) 390,- Ikke valgbar 780,-

 

EDIT: skjønte ikke det her jeg heller Osse - men dette hovedkortet Gigabyte MA790XT-UD4P til 945,-

 

Sum handlevogn: 5 650,-

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Det er ok allroundrigg, helt greie gameregenskaper, men det er langt fra et godt gameroppsett for den prisen. I tillegg vil ikke oppsettet slik du har det nå fungere, DDR2 minne går ikke på 1166 plattformen.

 

Skal du bygge en gamerigg fokuser du på grafikkortet, maks hva budsjettet kan tåle.

I denne prisklassen er det radeon 5850 vi skal ha rom for. Utfra ditt oppsett regner jeg med at du har et budsjett på ca kr 6800 inkludert frakt.

 

Hmm... det er faktisk et radeon 5850 på lager, men det er av den dyre sorten. Dette oppsettet gir enormt mye ytelse for penga, men pga at det radeon 5850 kortet var dyrt, så er det endel kutt der som jeg helst ikke skulle gjort, så har du rom for 200-300 kr mer kan minne, hdd, evt, kabinett gjøres bedre, dog det første jeg ville ha brukt 200 ekstra på er opp til phenom II 955, mest pga at den har fri klokkegenrator og derved enkel å klokke.

 

Men mer rå ytelse enn dette får du rett og slett ikke for kr 6800.- inkludert frakt. Derimot kan du vente så kan rimeliger radeon 5850 velges og derved brukes på andre deler.

 

Samsung dvd brenner

XFX radeon 5850 black , på lager

Seagate 700 gb hdd

Antech true power 550w psu

Gigabyte 770 hk

Coolermaster elite kabinett

Amd Phenom II 945 3.0 ghz

4 gb DDR3-1333

 

Totalt inkludert frakt kr 6791,-

 

Men har du rom til vel en hundralapp mer gå for antech 300 kabinett.

 

Edit:

 

Så jørnboss har vært på netonnet, det er også et meget godt oppsett han har satt opp :), i spill vil hans oppsett kun ligge litt etter ytelsen i dette oppsette, samt at phII 720 han har satt opp der er black edition og derfor er meget enkel å klokke. Så er det oppsettet der godt............

 

Dobbelsjekk

 

.men Jørn, hvor er hovedkortet, jeg fikk det ikke til å rime at det skulle bli så rimelig med 5850 :)

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Takker for strålende svar fra dere begge. Vel, kan legge på noen tusen til, men ønsker ikke å bruke unødvendig mye på en datamaskin.

 

Regner med at det blir samme hovedkort for lista til Jørn, da blir det vel prisen ganske lik uansett. Noterte også at netonnet ikke har det samme hovedkortet? Hva blir da alternativet? :)

Gigabyte MA790XT-UD4P, dette?

 

 

(NetOnNet)

Sapphire HD5850 1GB 1 979,-

AMD Phenom II X3 720 BE S.AM3 919,-

NZXT Apollo Black 699,-

Corsair Power Supply 650W TX 699,-

Samsung SH-S223C/BEBE (Bulk) Intern 179,-

Western Digital Caviar Black Dualcore 640GB 449,-

2x Kingston DDR3 2GB 1333Mhz 780,-

Gigabyte MA790XT-UD4P (AMD sAM3)949,-

Sum handlevogn: 6 653,-

Endret av pegro12
Lenke til kommentar

Tja, netonnet har egentlig ikke et hovedkort som gir mye for penga der, rimligste med DDR3 støtte der er kr 929,- og det gir lite for penga, og da er du opp på samme pris som det jeg satte opp.

 

Siden du har litt rom å gå på, så er det et av de nyeste hovedkorta til Gigabyte du bør skaffe deg.

 

Såvidt jeg vet er det kun datakjeden, komplett og amentito som har disse.

 

Disse har usb 3.0, sata6, særskilt usb 3.0 er verdt å ta med seg, sata6 vil nok ha mest å si for SSD disker når de kommer.

 

Men fanden og, skynd deg å bestill radeon 5850 fra NetonNet.

 

Så går du til komplett og bestiller et av disse

 

Gigabyte 770 med usb 3.0, ikke CF støtte kr 750

Gigabyte 790x med usb 3.0, og 8x8 pci støtte kr 999,-

 

Jeg gidder ikke å lenke til det siste, for skal du over dette, ja da bruker du penger på cpu.

 

Edit:

 

For noen md siden så var phenomII 72o den cpu'en som ga desidert mest ytelse for penga, men den har knapt falt i pris, slik at siden du først bør dra til komplett for hovedkortets del, så vurder sterkt PH II 945 - 955.

 

Men ingenting galt med phenom II 720, i spill som gtaiv vil 945-955-965 dra mye ifra, i andre spill vil du ikke merke det.

 

Men konklusjon er iallefall, bestill nå mens du kan få radeon 5850 til den prisen netonnet har det på lager for, ikke vent, om 1 time er de utsolgt.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Tja, netonnet har egentlig ikke et hovedkort som gir mye for penga der, rimligste med DDR3 støtte der er kr 929,- og det gir lite for penga, og da er du opp på samme pris som det jeg satte opp.

 

Siden du har litt rom å gå på, så er det et av de nyeste hovedkorta til Gigabyte du bør skaffe deg.

 

Såvidt jeg vet er det kun datakjeden, komplett og amentito som har disse.

 

Disse har usb 3.0, sata6, særskilt usb 3.0 er verdt å ta med seg, sata6 vil nok ha mest å si for SSD disker når de kommer.

 

Men fanden og, skynd deg å bestill radeon 5850 fra NetonNet.

 

Så går du til komplett og bestiller et av disse

 

Gigabyte 770 med usb 3.0, ikke CF støtte kr 750

Gigabyte 790x med usb 3.0, og 8x8 pci støtte kr 999,-

 

Jeg gidder ikke å lenke til det siste, for skal du over dette, ja da bruker du penger på cpu.

 

Edit:

 

For noen md siden så var phenomII 72o den cpu'en som ga desidert mest ytelse for penga, men den har knapt falt i pris, slik at siden du først bør dra til komplett for hovedkortets del, så vurder sterkt PH II 945 - 955.

 

Men ingenting galt med phenom II 720, i spill som gtaiv vil 945-955-965 dra mye ifra, i andre spill vil du ikke merke det.

 

Men konklusjon er iallefall, bestill nå mens du kan få radeon 5850 til den prisen netonnet har det på lager for, ikke vent, om 1 time er de utsolgt.

Takk for det, da går jeg igjennom bestillingen med lista til Jørn på netonnet + Gigabyte 790x med usb 3.0, og 8x8 pci støtte kr 999,- fra komplett.

Lenke til kommentar

Det blir en god rigg, det første du skal gjøre er å klokke cpu'en til ca 3,2 ghz, og for morro skyld skal du klokke med bios og ikke amd overdrive, sett på auto clock calibratint i bios, så kan det hende at AMD gir deg en liten julegave ;), at de har gitt deg en AMD ph II 955 i stede for en ph II 720.

 

Håper du var en av de som fikk deg radeon 5850, de var fri nå.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...