Gå til innhold

Win7 på Latitude X1


ols

Anbefalte innlegg

Dell support oppgir at legendariske, vifteløse X1 ikke er W7 kompatibel. Skjermen virker etter installasjon, men ikke med 'native' skjermoppløsnig og ingen VGA ut Jeg rotet en stund rundt på nettet og fant flere andre som irriterte seg over at Intel ikke hadde utviklet drivere til GMA900. Det var skuffende.. Det var heller ikke lyd. Så plutselig en dag lå skjermdriveren der som en alternativ oppdatering på Windows Update! Hjertet nesten gjorde et hopp av glede! Driveren virket perfekt og skjermen stilte seg automatisk inn på riktig oppløsning og med alle innstillinger tilgjengelige. Hurra! Så var det lyden. Det er ikke det største problemet siden man kan bruke eksternt lydkort, men etter en del søken viste det seg at Realtek AC97 driver for Vista virket helt fint med Sigmatel lydkortet (ikke spør meg hvordan det er mulig, men lyden fra høyttaler og hodetelfon er helt fin, inngangen er uprøvet). Eller virker alt så vidt jeg kan se. (Husker ikke om det var noen andre drivere jeg måtte installere separat).

 

P.S:

X1 er forøvrig egentlig en 'rebranded' Samsung Q30..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...