Gå til innhold

Overklokking av i7 920 vcore til 24/7 klokk og HT enabled?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har altså en i7 920 som jeg overklokker. Jeg har makset bclk på 203. Jeg har også fått den stabil med en multiplier på 20 og en vcore på 1,28. Men for å få en stabil klokk med 21 i multiplier må jeg opp i 1,34 på vcore. Jeg tenker på en 24/7 klokk her. Jeg kan også legge til at max temperaturene etter 3 timer med prime er henholdsvis 71C ved 1,28 og 82C ved 1,34. Dette er i begge tilfeller med HT enabled.

 

Jeg lurte da på om 1,34vcore til 24/7 klokk vil drepe prosessoren i løpet av kort tid? temperaturene er iallefall innenfor grensene? Bruker pcen mest til spill o.l. ville det vært bedre med HT disabled og en høyere klokk?

 

takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du driver med mye multitasking kan det lønne seg å bruke HT. Men til spill tror jeg du vil få bedre ytelse med høyere klokk uten HT.

Du kunne jo selv prøvd å sammenligne høyere klokk uten HT og lavere med HT i 3dmark eller noe sånt. Hadde egentlig vert spennende å se.

Jeg personlig ville nok lagt meg på en litt lavere spenning enn 1.34v, men kan ikke si at jeg har klart å sette meg helt inn i overklokking med i7 enda.

Hvilken kjøler bruker du?

Lenke til kommentar

Jeg bruker en NOCTUA NH-U12P SE2 og har Antec 1200 med alle vifter installert =)

Jeg tenkte jeg skulle teste med og uten HT med 4GHz. Kan jo også legge til at det er en D0 revisjon. Kommer tilbake med mer info senere når jeg har testet litt =)

Endret av Malaki
Lenke til kommentar

Multiplieren er ikke låst på de nyere versjonene av BIOSen. Kan regulere multiplier fra 12 til 21. Jeg har klart å få en bclk på 217 med en multiplier på 19 stabilt nå. 1,30 vCore.

Dette er med HT enabled. Jeg har prøvd å fjerne HT og øke til 20 på multiplier. Dette likte ikke prosessoren noe særlig og fryser ved loading a windows. Har prøvd å øke vcore, men uten hell. Forslag? kjører forøvrig VTT på 1,35V. Ioh 1,2V. Ich 1,2V. PLL 1,88V. Har Vdroop enabled.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...