Gå til innhold

Hvordan fylle Google Contacts automatisk?

Khaffner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som Android-bruker bruker jeg kontaktlisten min hos Google som kontaktliste på mobilen.

Jeg ønsker å ha navn, bilde, adresse, fødselsdato, epost-adresse og telefonnummer til hver kontakt.

For navn og telefonnummer bruker jeg denne tjenesten som eksporterer fra facebook til google: http://brad.livejournal.com/2398409.html

Deretter linker jeg kontakten til facebook i mobilen for å få fødselsdatoen og bilder.

Men adresse og epost-adresse må jeg fremdeles legge inn manuelt.

Finnes det en omfattende løsning som tar seg av alt dette?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan nå medele om at programmene som ble brukt før ikke funker pga. facebook sin policy...

Den gode nyheten derimot er at Android 2.1 har denne funksjonen innebygd og den funker!!!

Skrevet
Så Android 2.1 linker Facebook med google contacts og overfører bilde, nummer, navn, bursdag, epost-adresse, og alt annet?

Jess, har selv prøvd det ut. Men faen for et slit det er å flashe android telefoner. Aldri mer. (med mindre det lønner seg MYE)

Skrevet

Ja... Men så kommer spørsmålet om NÅR det kommer. Synes Google/HTC er langdryge.

Først så selger de et uferdig produkt (første versjonene av Hero) for så å bruke et par år på å oppdatere softwaren.

Skrevet

Mens du venter kan TrueCaller, som egentlig er et "1881-program", hente ut adressen til alle telefonnummerne dine og legge dette til kontaktene. Fungerer utmerket, programmet finner du på Market.

Skrevet (endret)
Mens du venter kan TrueCaller, som egentlig er et "1881-program", hente ut adressen til alle telefonnummerne dine og legge dette til kontaktene. Fungerer utmerket, programmet finner du på Market.

Leser i kommentarene i market at det ikke funker, eller sletter alle kontaktene :dontgetit:

Men jeg har alle kontaktene hos google og tatt backup, så jeg tester det ut likevel :)

edit: Man trenger fullversjonen for den featuren ser det ut til

edit2: Jeg prøver meg på denne: http://www.androlib.com/android.applicatio...-full-qCwB.aspx og gir tilbakemelding om noen minutter :)

Endret av khaffner
Skrevet

Fikk ingen error underveis, men jeg tror ikke den fant noen addresser. Har tatt stikkprøver og ingen fikk addresse. Tenker jeg tar en refund på programmet (7$) og prøver på nytt når/hvis dette blir fikset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...