Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst]Thompson SpeedTouch 780i WL problemer


Anbefalte innlegg

sitter her nå med et speedtouchmodem som er omtrent like nyttig som hønsetenner.

hadde en kompis over for å hjelpe meg med å få xboxen min på nett, og vi åpnet noen porter og skiftet MTU verdi og greier, men ingenting av dette hjalp xboxen min å komme på nett.

 

Nå er det derimot ikke xboxen jeg vil ha hjelp med, den kan jeg ta siden. Problemet ligger nemmlig i modemet.

 

For å få åpnet porter/aktivere UPnP osv. måtte jeg nemlig ringe ISP'en min (Tussa/Netway) for å få brukernavn/passord, dette gikk greit.

Når ingenting vi prøvde så ut til å få xboxen min på nett fant nemmlig min kompis på å resette routeren til fabrikk instillinger.

Dette førte selvsagt til at min ISP's brukernavn/passord ikke lenger fungerer. Jeg har søkt litt rundt og komt fram til at standard skal være Bruker: Administrator Passord: <blank>, men det fungerer heller ikke.

 

Så nå sitter jeg her og ber instendig om at noen har en ide om hva jeg kan skrive for å få logget meg på modemet igjen, for ISP instillingene er nemmlig også borte, så nettet er dødt.

 

 

EDIT: nytt spennende problem har oppstått: jeg får kontakt med routeren via kabel (har ikke prøvd Wlan enda), routeren tester positivt på internett tilgang, men jeg får ikke koblet pcen til nettet:/

 

Mvh EirikMH / SuperTeD

Endret av eirikmh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1234 fungerte gitt:) prøvde endel andre generic passord før men tenkte ikke så langt:) tusen takk:)

 

EDIT: nytt spennende problem har oppstått: jeg får kontakt med routeren via kabel (har ikke prøvd Wlan enda), routeren tester positivt på internett tilgang, men jeg får ikke koblet pcen til nettet:/

Endret av eirikmh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...