Gå til innhold

[Løst]Ødelagt gitarkabel - hvordan fikse?


Humber

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Som noen vet så kjøpte jeg meg en gitarpakke her for en stund siden. Kabelen som følgte med var sikkert ikke av noe høy kvalitet eller pris. Nå er den "ødelagt". Den sender ikke lyd til forsterkeren fordi det er noe feil med kobberledningen inne i selve pluggen (altså den man stikker inn i gitaren/forsterkeren). Det er bare den ene siden som er ødelagt.

 

Noen som har erfaringer med dette? Har skrudd opp denne pluggen og det er et mess der inne. Jeg klarer ikke å se hva som skal være loddet til hva eller hvor den får eller ikke får kontakt med ledningen. Dette er altså fordi den er ødelagt, ikke fordi jeg ikke skjønner en dritt.

 

Så om noen gav meg et slags kart eller et bilde som viste innsiden av en slik plugg (er INGEN på google :O) slik at jeg bare kunne forstått hvordan jeg fikset den hadde det vært fint.

 

Ja, jeg skal skaffe meg en ny kabel, men det blir ikke før jul/etter jul ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lol kamerat.. Kjøp deg en helt ny gitarkabel/instrument kabel til 100,- og du får ca. 6m.

 

 

ingen vits og reparere! :nei:

 

Hvorfor ikke? Jeg er en fattig tenåring, jeg slenger ikke rundt meg med penger?

BTW så har jeg fikset den. Fikk stefaren min til å hjelpe meg så denne tråden er egentlig løst ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...