MST Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 Ja. Skal sette opp en pc som skal brukes til alt mulig dilldall utenom gaming og videoredigering ogsånt..Siden jeg ikke skal spille noe særlig på pc'n vil jeg tro at jeg ikke trenger noe bra skjermkort.. Skal handle hos netshop slik at de kan bygge pc'n da det gikk dårlig sist gang jeg skulle bygge. Har kommet fram til detta her: 5400kr: http://lastopp.no/filer2/cd99ee0b7b1e2c7aa...0bb0be0e3ea.bmp 6000kr: http://lastopp.no/filer2/41c68c35a80b4bf24...d14a3823951.bmp Holder det med skjermkortet på pc nummer 1 når jeg ikke skal game noe særlig? Evt. noe deler jeg burde bytte ut med andre? Har maks 6000kr jeg skal bruke, men vil helst holde meg litt under 6k.. Gjerne nærmere 5k
Pstereo Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 Dette er et alternativ fra komplett.no. Du trenger ikke på langt nær så kraftig PSU. Valgte en dyrere og bedre prosessor (og HK), men velg prosessor og hovedkort fra ditt forslag om du vil slashe prisen enda litt mer.
MST Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Skrevet 17. desember 2009 Hm, hvordan er støynivå på det kabinettet/psu'en der da?
Pstereo Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 Har ikke førstehåndserfaring, . Det skal være et rimelig og relativt stille kabinett.
MST Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Skrevet 17. desember 2009 Ja, okei.. Men vil helst ha ett alternativ hvor jeg får pc'n ferdigbygd. Bla. netshop tilbyr montering.. Kan evt. da sjansen på å bygge selv, også håpe at det fungerer da.. Fikk jo sent alt tilbake uten probelemer sist gang.
Pstereo Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 (endret) Ja, okei..Men vil helst ha ett alternativ hvor jeg får pc'n ferdigbygd. Bla. netshop tilbyr montering.. Kan evt. da sjansen på å bygge selv, også håpe at det fungerer da.. Fikk jo sent alt tilbake uten probelemer sist gang. Hvis du ikke har bygget PC før, ikke har noe som helst peiling og er nevøs - bygg likevel. Det er latterlig enkelt. Bruk manualen, fest kabler der de passer og lær masse! Lover deg at du ikke vil slite med det. Lang tid tar det heller ikke - og det blir lettere å oppgradere senere siden du får kunnskap om hva som er i PCen din og hvordan den er satt sammen. Bygde min første PC for ca. 3 mnd'er siden og har blitt veldig interessert i hardware etter det. Var helt grønn selv, og har ikke hatt ett problem. Og får du det, bruk dette forumet - det meste er gørr-enkelt å løse. Lykke til EDIT: Du finner til og med guider "for dummies" på youtube... Kan ikke gjøre mye feil. Endret 17. desember 2009 av E-asy1985
MST Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Skrevet 17. desember 2009 Har prøvd en gang før ( 1mnd tid sia ) da starta pc'n men fikk aldri noe bilde på skjermen. Bygde dog en pc for en kompis igår. Der kom bildet opp og han har fått inn bilde på skjermen og alt er fint bortsett fra at pc'n re-booter når han starter spill. Så vil kanskje tro jeg var uheldig første gangen..
Pstereo Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 He-he... Ja, skjønner jo da at du er skeptisk. Men det er jo enkelt da. Tviler på at det ikke går bra. Bruker du oss går det uansett bra.
MST Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Skrevet 17. desember 2009 Brukte jo diskusjon.no første gangen, men fikk aldri fram bilde på første forsøk på pc bygginga.. Kan være at jeg kortslutta hk pga. for få avstandsstykker..
MST Skrevet 17. desember 2009 Forfatter Skrevet 17. desember 2009 Så hva syntes folket om det jeg satte opp først her?
MST Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Skrevet 18. desember 2009 Blir til at jeg bygger selv. Tror jeg vet hva jeg gjorde feil første gang jeg prøvde. Satt ikke RAM brikkene ordentlig i HK trur jeg. Fordi de flikkene på siden gikk ikke sammen av seg selv og jeg tror ikke RAM satt ordentlig neddi. Men jeg pressa ganske så hardt for å få de neddi, så er det noen DDR3 HK som ikke passer noen DDR3 RAM brikker?
MST Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Skrevet 18. desember 2009 Hvordan er plassen i det sileo kabinettet? Trangt å bygge i? Og er det noen som kan svare på spørsmålet over? Passer ikke alle ddr3 rams til alle ddr3 HK? Siden jeg hadde ett AM3 HK som støttet DDR3 og 4GB DDR3 RAM.
MST Skrevet 19. desember 2009 Forfatter Skrevet 19. desember 2009 http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...16-2093A6E87B97 Ser det der bra ut?
MST Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Skrevet 20. desember 2009 Ingen som har noen kommentar til det oppsettet der? Skal ikke game noe særlig på pc'n.
srbz Skrevet 20. desember 2009 Skrevet 20. desember 2009 (endret) Skjermkortet er aldeles ikke noe å skryte av, men dersom du virkelig mener at det ikke gjør noe særlig, så fungerer det nok relativt greit. Men jeg lurer litt mer spesifikt på hva du egentlig skal bruke maskinen til? Dersom du egentlig ikke skal gjøre noe mer krevende enn surfing, skriving og filmtitting, så har du vel strengt tatt heller ikke behov for i5-prosessor? Jeg mener, avhengig av behovet ditt kan det godt hende at selv denne duger. Du har kun oppgitt hva du ikke skal bruke maskinen til. Surfing og film krever strengt tatt ikke mer av maskinen enn det denne linken kan tilby... Endret 20. desember 2009 av srbz
MST Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Skrevet 20. desember 2009 (endret) Skolearbeid, photoshop, film, torrents, surfing, msn, irc, skype, spotify, streaming... Er vel det jeg skal bruke den til. Så vil ha mye plass på pc'n ( 1TB ) også en stabil prosessor. Vil hvertfall ha en stabil pc, den jeg har nå henger seg opp hele tia og er treig. Endret 20. desember 2009 av MST
MST Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Skrevet 21. desember 2009 (endret) Hva slags pc vil holde godt til mitt bruk da? altså: msn,irc,skype,spotify,musikk,film,streaming,surfing,torrents,photoshop.. Skal kunne kjøre en del av disse programmene samtidig uten noe problemer. Vil ha en stabil og kjapp pc, gjerne en som støyer lite. Kan godt koste 4000 hvis den ikke trenger å koste mer i forhold til mitt bruk. Satte opp denne her som vil koste 4800kr.. http://www.lastopp.no/filer2/ef8558e7a9009...7b52cb264f0.bmp Vet jeg glemte dvd brenner i bilde. Endret 21. desember 2009 av MST
MST Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Skrevet 21. desember 2009 Kabinett: Zalman GS1000 Big Tower Sort Hovedkort:Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P Prosessor: AMD Phenom II X3 Black Edition 3,09GHz. Skjerm kort: His Radeon Hd 4970 1GB Gddr5 Power Supply: Chieftec Super Series 650W Ram: 4Gb Kingston Hyper-X Hardisk: Seagate Barracuda 750Gb 7200Rpm Dvd Rom: Samsung DVD-spiller Windows Vista Business 32bit Er alt dette til 5000 inkl. frakt ett godt kjøp?
haakl Skrevet 21. desember 2009 Skrevet 21. desember 2009 det oppsettet var ikke så ille det nei, men vista? , neida, men det var nok en ganske god pris det, men det kommer an på tilstanden på komponentene (regner med at det er brukt pga den lave prisen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå