Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer etter jeg installerte nvidia 190.62


Anbefalte innlegg

Hei. Har et geforce 8800gtx som kjører på et vista64bit system.

Alt har alltid vært knirkefritt, men i går fant jeg ut at jeg kunne oppdatere skjermkortdriverne til nyeste versjon. 190.62

 

Hadde 186.18 versjonen tidligere.

 

Etter at de nye driverne ble innstallert forsvant nvidia controlpanel. Etter mye prøving og feiling fant jeg ut at dette ikke var noe poeng så jeg avinnstallerte driverne. Problemet er bare det at maskinen har mista helt grepet på skjermkortet.

 

På autodetect fant den vga skjerm listet med utropstegn på andre enheter i enhetsbehandling.

 

Da jeg forsøkte å installere 186.18 driverne, holdt den på i en evighet og tilslutt stod det at det ikke var fullført.

 

 

Windows update ikonet inneholder geforce oppdatering. Prøvde dette istedet og windows update lastet ned, men feilet i innstalleringa på 0%.

 

Nå har det poppet opp en melding om at pga maskinvare endring må vista reaktiveres??

Prøvde å innstallere drivere manuelt fra enhetsbehandlingen og måtte velge hvilken maskinvare jeg ville oppdatere. Valgte skjermadaptor og den kom med forslag om geforce 8800gtx, valgte det, og det stod innstallerer, men helt uten fremskritt og ikke en lyd fra harddisken. Tilslutt ble det hele stoppet på tidsavbrudd.

 

Sitter nå og klør meg i hodet og lurer på hvorfor maskinen gir opp før den i hele tatt har prøvd å innstallere. Har prøvd alle mulige versjoner. Har rensket maskinen for gamle drivere, men den fatter ikke at det er geforce kort inside.

 

Noen gode råd?

 

Sitter på en full hd skjerm som ikke klarer mer enn 1280 x 1024

 

Har også prøvd system gjenoppretting fra tidligere datoer, men på samtlige kontrollpunkter får jeg beskjed om at restore feilet.

Endret av JULINGiKAKE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...