Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Regelmessig lagg når jeg spiller!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem med internetten min. Sånn hvert 20. minutt så stopper internetten helt opp og spillet står stille i 3-4 sekunder. Dette er veldig irriterende når jeg spiller. Hva skal jeg gjøre for å få slutt på dette? Det er et problem som har kommet i løpet av det siste halve året-.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har et problem med internetten min. Sånn hvert 20. minutt så stopper internetten helt opp og spillet står stille i 3-4 sekunder. Dette er veldig irriterende når jeg spiller. Hva skal jeg gjøre for å få slutt på dette? Det er et problem som har kommet i løpet av det siste halve året-.

 

Først av alt bør du gjøre veldig klart hva det er du faktisk snakker om. Folk flest har et veldig løs (og inkorrekt) definisjon av ordet "lag".

 

Er det snakk om at spillet hakker eller stopper opp slik at skjermbildet oppdaterer tregt eller ikke i det hele tatt i noen sekunder?

 

Eller er det snakk om at du mister kontakten til internett helt generellt sett (i spill vil du som regel få opp et varsel eller ikon som indikerer dette).

 

Presiser hvilket av de to det gjelder, da feilsøkingen vil være helt forskjellig avhengig av hvilken det er.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Hei, jeg har et problem med internetten min. Sånn hvert 20. minutt så stopper internetten helt opp og spillet står stille i 3-4 sekunder. Dette er veldig irriterende når jeg spiller. Hva skal jeg gjøre for å få slutt på dette? Det er et problem som har kommet i løpet av det siste halve året-.

 

Først av alt bør du gjøre veldig klart hva det er du faktisk snakker om. Folk flest har et veldig løs (og inkorrekt) definisjon av ordet "lag".

 

Er det snakk om at spillet hakker eller stopper opp slik at skjermbildet oppdaterer tregt eller ikke i det hele tatt i noen sekunder?

 

Eller er det snakk om at du mister kontakten til internett helt generellt sett (i spill vil du som regel få opp et varsel eller ikon som indikerer dette).

 

Presiser hvilket av de to det gjelder, da feilsøkingen vil være helt forskjellig avhengig av hvilken det er.

 

-Stigma

Når jeg spiller så stopper spillet i 5 sek og så "tar jeg igjen" de andre ved at det går kjempefort de neste 2 sekundene.

 

Hva er internetten din på da? Har du mer enn 40MHz?

Hva mener du?

Lenke til kommentar

Høres ut som typisk tap av tilkobling. Er akkurat det samme som skjer om jeg drar ut kabelen og setter den tilbake mens jeg spiller.

 

Hvis det skjer med alle som er tilkoblet dette nettet så ligger problemet mest sannsynligvis i router eller modem. Hvis det er ADSL det er snakk om, så har jeg opplevd det at hvis det er selve linja det er noe galt med mister man internett helt mens modemet prøver å synkronisere linja igjen, ikke bare "lag" som du beskriver.

 

Er alle tilkoblet trådløst eller med tråd? Mange brukere er det og hvilket modem/router er det snakk om?

Lenke til kommentar

Kan høres ut som om det er DHCP-leien som går ut, slik at maskinene må spørre om ny IP fra ruteren. Merk at dette ikke nødvendigvis innebærer at den nye IP'en er en annen enn den gamle - I mange situasjoner vil den være den samme.

Se om du finner en innstilling som heter DHCP-lease e.l. i ruteroppsettet ditt. Dette er typisk en verdi oppgitt i sekunder slik at hvis denne verdien er mellom 1000 og 1500 kan det stemme godt med problemene du opplever.

Eventuelt kan det være at ruteren må spørre om ny IP fra ISP, da får du isåfall høre med de.

Lenke til kommentar
Høres ut som typisk tap av tilkobling. Er akkurat det samme som skjer om jeg drar ut kabelen og setter den tilbake mens jeg spiller.

 

Hvis det skjer med alle som er tilkoblet dette nettet så ligger problemet mest sannsynligvis i router eller modem. Hvis det er ADSL det er snakk om, så har jeg opplevd det at hvis det er selve linja det er noe galt med mister man internett helt mens modemet prøver å synkronisere linja igjen, ikke bare "lag" som du beskriver.

 

Er alle tilkoblet trådløst eller med tråd? Mange brukere er det og hvilket modem/router er det snakk om?

Vi er som regel brukt trådløst men det skjer uansett. Vi er vel 2-3 som bruker internett men det skjer uansett.

 

Har noe belkin greier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...