Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Slett


slideface

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen spes grunn til at du vil ha denne kassa?? Er målet mest mulig bass, uavhengig av hvordan det låter??

 

Åssen bil skal dette inn i? Og hva har du av spiller, forsterker og høyttalere fra før?

 

Denne forsterkeren funker fint til den kassa: http://www.xtremecar.no/shop/product_info....roducts_id=5385

 

Men jeg ville kjøpt noe annet, så kanskje du får mere for pengene også ;)

Lenke til kommentar
Noen spes grunn til at du vil ha denne kassa?? Er målet mest mulig bass, uavhengig av hvordan det låter??

 

Åssen bil skal dette inn i? Og hva har du av spiller, forsterker og høyttalere fra før?

 

Denne forsterkeren funker fint til den kassa: http://www.xtremecar.no/shop/product_info....roducts_id=5385

 

Men jeg ville kjøpt noe annet, så kanskje du får mere for pengene også ;)

 

 

Har en Pioneer DEH P5100ub spiller.

Er egentlig ute etter bass, så håper den funker til det?

 

Akkurat nå så er jeg ikke helt sikker på hva salgs anlegg det er i resten av bilen, men det er ikke orginalt.

Er to Velocity forsterkere til hattehøytalerne.

 

Er snakk om en BMW -Serie (e34)

 

 

Men hva slags kasse anbefaler du da? til rundt samme prisklasse som denne?

- Fredrik

Endret av slideface
Lenke til kommentar

Kjenner ikke til den sub'en altså, men husk at du bør ha et skikkelig frontsett m/ separate diskanter og egen forsterker, sammen med godbassen baki. Har lært av cossie, har bare sub bak og det funker bra så lenge du stiller inn "riktig". Kan forøvrig anbefale dette frontsettet til den prisklassen. Bra sett! Jeg ga 1400 for det og synes det er verdt mer. Det settet er bra, spesielt på høyt volum - tåler mye effekt/høy lyd, og spiller samtidig rent.

Endret av Carisma_ftw
Lenke til kommentar
Kjenner ikke til den sub'en altså, men husk at du bør ha et skikkelig frontsett m/ separate diskanter og egen forsterker, sammen med godbassen baki. Har lært av cossie, har bare sub bak og det funker bra så lenge du stiller inn "riktig". Kan forøvrig anbefale dette frontsettet til den prisklassen. Bra sett! Jeg ga 1400 for det og synes det er verdt mer. Det settet er bra, spesielt på høyt volum - tåler mye effekt/høy lyd, og spiller samtidig rent.

 

 

Okey, men si hvis jeg kjøper det settet der, er det dumt å kjøpe den kicker kassa da? Hvorfor syntes dere den er dårlig?

 

- Fredrik

Lenke til kommentar
Tror det blir bedre med noe annet ja. Jeg ville kanskje kjøpt en god Pioneer sub (enkel 12"), eller noen av forslagene til de andre mer erfarne folka her, som f.eks. Seas Lotus subwoofer, e.l. :)

 

 

Okey, men det settet som du sendte meg, tror du det vil passe med standard kabler som er i bilen? eller må jeg strekke nye kabler?

Lenke til kommentar

Ville gått for et annet fronsett enn det Alpine settet, mer for pengene omkring (med Alpine så ville jeg ikke gått under R-serien).

F.eks Hertz, Rainbow Audio, Emphaser, Focal, Ground Zero, Helix osv..

 

Både Kicker og JBL kassene gir nok bass, men om det skal være presist og fin lyd i anlegget så er det ikke veien å gå.

 

Gi et maks budsjett så dukker det nok opp et forslag som både trykker og har god lydkvalitet..

Lenke til kommentar
Ville gått for et annet fronsett enn det Alpine settet, mer for pengene omkring (med Alpine så ville jeg ikke gått under R-serien).

F.eks Hertz, Rainbow Audio, Emphaser, Focal, Ground Zero, Helix osv..

 

Ok. Du har nok mer erfaring enn meg i frontsett, men tenkte siden det bare koster 1200,-

Bare sånn by the way, det er ikke R-serien - det er det nye frontsettet i G-serien, G-type.

Hva er galt med R-serien til Alpine? G-type funker greit nok for meg da hvertfall :)

Endret av Carisma_ftw
Lenke til kommentar
Har hørt G-serien, helt greit for nybegynneren, men når mange andre er bedre mtp lydkvalitet/krone så blir jo valget enkelt med hva jeg anbefaler.

 

Anbefaler som regel ikke Focal til nybegynnere pga mange av diskantene har invertert dome, er da ofte litt mer kresne mtp plassering/vinkling.

 

Ok, hva bør man da gå for med 1000-1500 kroner? Eksempler?

Lenke til kommentar

Ok, sikkert fine de :) Den første var det jo veldig gunstig pris på da...

Mye for pengene tenker jeg. Allikevel er jeg fornøyd for min del,

Alpine er finfint. Som faren min sier, er lett å henge seg litt opp

i bilstereo-utstyr. Når jeg tenker etter kan man fort synes det

alltid er forbedringspotensiale, jeg kunne godt oppgradert

mye av anlegget selv - men noen ganger må man bare

si seg fornøyd med det man har, og spare litt penger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...