Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Stereo Mix funker ikke, selv om det er satt til det.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har hatt det problemet her en stund, jeg vil bruke stereo mix til å recorde lyd fra pc'en min.

Men selv om stereo mix er satt på, og alt er konfigurert gir det ikke noe lyd tilbake.

 

Det funket før, helt til jeg gjorde et eller annet inne på høytaler innstillingene.

Hvis noen kunne hjulpet meg, hadde det vært fint.

 

( Windows Vista 64 bit )

 

Jeg tror dette er problemet:

 

2ir0qdl.jpg

Endret av Romis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har muligens deaktivert de enhetene som tar opp lyd. Sjekk setting på opptaksenhetene som du finner i Lyd instillinger. Første tab er høytaler, andre tab er enheter for opptak. Den enheten du vil bruke til å ta opp med må ha et grønt merke.

Har dessverre ikke norsk OS så litt vanskelig å forklare.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Vel, jeg forstår engelsk, men problemet er at selv om den er satt til default så skjer ingenting når jeg prøver å burke stereo mix.

 

Okay, men jeg har spansk OS, uansett prøv dette som jeg fant på nettet.

 

Vista users often report that by default the Control Panel does not display all available devices. If the input you want is not shown, right-click over any device in the list, and put a check mark by "Show Disabled Devices" and "Show Disconnected Devices". To enable a particular device, right-click over it and put a check mark by "Enable". Note: an input device such as microphone or line-in that requires a physically connected input may appear as "currently unavailable" (and will be missing in Audacity's Audio I/O Preferences) until it has an attached input.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Vel, jeg forstår engelsk, men problemet er at selv om den er satt til default så skjer ingenting når jeg prøver å burke stereo mix.

 

Okay, men jeg har spansk OS, uansett prøv dette som jeg fant på nettet.

 

Vista users often report that by default the Control Panel does not display all available devices. If the input you want is not shown, right-click over any device in the list, and put a check mark by "Show Disabled Devices" and "Show Disconnected Devices". To enable a particular device, right-click over it and put a check mark by "Enable". Note: an input device such as microphone or line-in that requires a physically connected input may appear as "currently unavailable" (and will be missing in Audacity's Audio I/O Preferences) until it has an attached input.

 

Allerede gjort, og aktivert, som nevnt tidligere.

Lenke til kommentar

Ikke lett å gjette hva du gjorde med de høytaler innstillingene. Har du prøvd å reinstallere lyd drivere da?

 

Men fant en hollandsk fyr som muligens hadde samme problem, hans løsning var denne:

 

"Settings->Sound-> go to the "record" tab-> right mouse button in the devices field, and check the tab wher it says something like "show the devices that aren't connected" (I have dutch version so don't know exactly what it says in english ver.)

And there it is; stereo mix!"

 

Å ja, og så må du høyreklikke på den enheten du vil bruke og velge "Aktiver" mener jeg det er.

 

Eller du kan ta en titt på denne trouble shooting guiden.

 

Hjelper det da???

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Vel, stereo mix er ikke en USB inngang, den bare tar lyden fra pc'en ( lydkortet ). Men nå funker det ikke lenger, jeg har ikke innstalert/fjernet noen drivere siden jeg endret høytaler endringene, det eneste jeg har gjort er å plugge inn noen eksterne høytalere, 2 høytalere og en subwoofer. Men de var plugget inn fra før av, bare ikke konfigurert slik at de funket, etter det, har ikke stereo mix funket.

Lenke til kommentar

Tusen takk, skal prøve nå.

Kommer tilbake med mer informasjon senere.

 

Edit:

 

Det funket ikke, den tar opp lyd fra stereo mix, og når den ikke funker, er vi like langt.

 

Edit 2: Det kan kanskje hende at det funker med lydkortet mitt, men det er kun headphones jack, og ikke usb inngang. Kan teste med høytalerene mine som er koblet til det lydkortet senere idag.

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...