Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Baderom : veggplater vs. fliser


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Holder på pusse opp/lage nytt bad i kjelleren. Badet blir ganske stort (usikker på eksakt, men rundt 12kvm) og med et litt anstrengt budsjett så lurer jeg på:

Finnes det slike veggplater man kan sette opp som alternativ til fliser (regner med at det er billigere i så tilfelle)? Altså, plater med flisemønster på f.eks.

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fibo trespo plater koster ca 350 kroner pr kvadrat (500 pr plate)..

 

Når jeg pusset opp mitt bad, så endte jeg opp med ca 200 kroner pr kvadrat for:

Gips, duk, membran, primer, flislim og fugemasse. Ikkje de dyreste flisene, men ikke så mye å si på kvaliteten(Right Price Tiles)

 

Skal du ha fliser på gulv, så ender du uansett opp med:

Innvendige hjørner, utvendige hjørner og 10cm filtduk(25m)

 

Å tabbe seg ut med kapping av flis er noe kjekkere enn å tabbe seg ut med plate.

Silikon trenger du på begge løsninger. Det du også må ha på FiboTrespo er bunnlist og hjørnelister. De er dyre så vidt eg kan erindre. Viktigst av alt. SJEKK PRIS HOS FLERE...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

ikke tenk på prisen på de listene, du skal ikke kjøpe nye med det første uansett,å de er ikke så dyre heller. om du kan legge flis selv så kan det sikkert bli billigere, men myyye mer jobb. Alt dreier seg om smak å behag. Å som andre sier, sjekk priser. Bygde selv nytt bad nå nylig, fibo trespoplater på veggene, ordinærprisen på platene jeg kjøpte var 702kr pr plate, men heldigvis var det god service der jeg handlet så de rådet meg til å vente 2 uker for da kom platene på tilbud til 500kr stykket. Det sparte meg for 5000kr:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...