Gå til innhold

Mail fra multicom!


Anbefalte innlegg

Fikk en mail fra multicom der dem ønsker navnet mitt etc. fordi jeg har gitt dem en negativ karakter i web-guiden.

 

 

Karakter: 1  

Laaang leveringstid, dårlig tlf support og da jeg fikk problemer med

hovedkortet og sendte det inn, klarte de ikke å finne noen feil, derfor

sendte de meg en regning på 500kr.. Mitt råd er ikke bruk multicom, kjøp

heller hos noen andre...

 

 

 

Bra at dem prøver å forbedre seg, men ikke f*** om jeg gir navnet til dem enda.. Jeg har noen deler som må sendes inn, og håper å få nye ... Dette skjer ALDRI om dem vet hvem som la inn karakteren... Etter at jeg har fått det jeg skal ha, så bryr jeg meg ikke..

 

Det er bare litt irriterende om HW.no sletter min karakter pga. at jeg ikke gir respons på dette til multicom.. Det burde vel være nok om hw.no hadde mine personalia...

 

Jaja, måtte bare få det ut... :o :grumpy: :o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk en mail fra multicom der dem ønsker navnet mitt etc. fordi jeg har gitt dem en negativ karakter i web-guiden.  

 

 

Karakter: 1  

Laaang leveringstid, dårlig tlf support og da jeg fikk problemer med

hovedkortet og sendte det inn, klarte de ikke å finne noen feil, derfor

sendte de meg en regning på 500kr.. Mitt råd er ikke bruk multicom, kjøp

heller hos noen andre...

 

 

 

Bra at dem prøver å forbedre seg, men ikke f*** om jeg gir navnet til dem enda.. Jeg har noen deler som må sendes inn, og håper å få nye ... Dette skjer ALDRI om dem vet hvem som la inn karakteren... Etter at jeg har fått det jeg skal ha, så bryr jeg meg ikke..

 

Det er bare litt irriterende om HW.no sletter min karakter pga. at jeg ikke gir respons på dette til multicom.. Det burde vel være nok om hw.no hadde mine personalia...

 

Jaja, måtte bare få det ut... :o :grumpy: :o

 

 

Syns det er helt greit at du må oppgi det. Eller står du ikke for det du sier om dem? Litt feigt å gjemme seg bak et nick når du beskylder dem for noe.

Lenke til kommentar

ja det stemmer det. dersom du skal skrive noe om noen i en avis (ring inn saker osv.) dersom det skal være navn på de, så må ditt navn oxo komme frem.

 

hw.no sitt rykte synker veldig dersom de ikke hadde gjort noe i denne saken da. det er tross alt folks leve brød vi gir karakterer av. og da kan de vel oxo få vite hvordan de skal gjøre tinger bedre eller hva som var bra, og da så lenge det er seriøst, så har ikke navnet så mye å si.

Lenke til kommentar
Fikk en mail fra multicom der dem ønsker navnet mitt etc. fordi jeg har gitt dem en negativ karakter i web-guiden.  

 

...

 

Bra at dem prøver å forbedre seg, men ikke f*** om jeg gir navnet til dem enda.. Jeg har noen deler som må sendes inn, og håper å få nye ... Dette skjer ALDRI om dem vet hvem som la inn karakteren... Etter at jeg har fått det jeg skal ha, så bryr jeg meg ikke..

 

 

Hva er det du frykter? Det er jo ingenting de kan gjøre med deg ... og om det var det; hvorfor i alle dager skulle de finne på noe "skumt" med deg? Ikke kan de gjøre det med lov i hånd, og tenk for et rabalder og dårlig PR det ville blitt om de skulle finne på noe dævelskap med deg... du har jo allerede vist at du kan gi dårlige karakterer ... en skandale med deg i framtiden vil jo ha særdeles negativ effekt for Multicom... og det tror jeg de selv skjønner.

 

Tenk om de kanskje har lyst til å rydde opp i det som har skjedd? At de syns den dårlige karakteren er så dårlig pr at de vil gi deg et konkret tilbud for at du skal slette den? Eller at de bare vil vite hva som fikk deg til å gi den karakteren (for å unngå at noe lignende skal skje igjen) ... Jeg sier ikke at det er dette de tenker på; dette er bare forslag som kanskje kan være tilfelle. I verste fall, så kan du jo sende en nokså anonym mail til de og spørre hva de vil med navnet ditt ... bare regge en hotmail-konto å sende fra om du vil være så hemmelig. Kanskje de faktisk har ærlige hensikter vettu :-?

Lenke til kommentar

Greit nok, er litt enig i at navn og slikt skal oppgis, men som sagt, jeg har noe hw som ikke funker, og det hadde vært fint å fått disse uten mer problemer... Etter at jeg har fått disse så gir jegh f***, for da kommer jeg aldri til å ha noe mer med dem å gjøre... :evil:

 

Uansett, jeg bryr meg nå ikke, jeg kan alltids legge inn denne karakteren etter at jeg har fått delene mine, og da med navn.. 8)

 

 

Jeg kan ikke få repetert dette nok, 500 spenn + porto bare fordi dem ikke fant feilen på HK... SINNSYKT .... :grumpy:

 

Retur ordninga til multicom er helt jævlig, og jeg skulle ønske at hw.no fjernet dem fra guiden, for dem er ikke seriøse.. :evil::yes::evil:

Lenke til kommentar

Litt offtopic kanskje, men allikevel. Når det gjelder retur/reparasjoner så har du visse rettigheter, men det har også verkstedet.

 

Jeg jobber selv i butikk (nei, ikke Multicom men en butikk på Karl Johan), og når vi sender inn ting til reparasjon og det ikke går på garanti, samt at de ikke finner feil, så må feilsøkingen betales av oss. Dette må vi igjen kreve inn av kunden. Dette er noe vi må forholde oss til ettersom verkstedet krever dette av oss, og er ikke dårlig service fra vår side. Det samme gjelder hvis vi sender inn noe til prisoverslag. Hvis kunden ikke godtar reparasjonsprisen, må det betales 350-500 kroner for prisoverslaget og frakt frem-tilbake (verkstedet må åpne gjenstanden, finne feilen og deretter finne ut hvor mye det vil koste å reparere det). Dette skal imidlertid kunden opplyses om på forhånd og de fleste verksteder har den praksisen at om kunden ikke vil ha kamera tilbake, så vrakes det uten kostnader for kunden.

 

Jeg er sikker på at det på Multicoms sider står opplyst om at negativ feilsøking belastes med 500 kroner. Det er nemlig alt for mange som opplever at datamaskinen fusker og sender inn komponenten de tror det er noe feil med, uten å feilsøke selv. Dette koster butikkene/verkstedene penger og derfor må de få dekket utgiftene dette medfører.

 

I butikken jeg jobber gjør vi imidlertid feilsøking sammen med kunden før vi sender det inn for å sikre oss om at det faktisk er noe feil med gjenstanden før den sendes til verksted. Dette er noe en webshop ikke har mulighet til å gjøre. Nok en grunn til å handle i en fysisk butikk :-D

Lenke til kommentar

Jeg kan vel forklare hele storyen:

 

Kjøpte ferdig pc. hk K7S5A.. Som skal takle sdram og ddr-sdram.. Jeg fikk ikke kjørt pc`n opp i 266 fsb, kun 200, så jeg sendte inn ram og hk for testing... Jeg hadde ikke på den tiden mulighet å teste med ddr-brikker, men jeg hadde testet med mange vanlige sdram brikker.. (xp1700 nedklokket til 1100mhz)

 

På multicom fant dem ikke ut at av dette, men da jeg fikk hk i retur hadde jeg klart å skaffe en ddr-brikke. Så i realiteten har support på multicom ikke hjulpet meg med noe, dette måtte jeg finne ut selv.. :grumpy:

Eneste support gjorde var å be meg sende inn hk, men jeg sendte inn ram og for sikkerhets skyld..

 

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh, jeg var f***s så sint på den tiden og vurderte en tur til dem og ta tak i noen.. :evil:

 

Må sies at jeg ikke hadde all verdens av pc-kunnskap på den tiden, men nå er jeg nesten kongen på haugen på grunn av denne erfaringen, så noe positivt kom ut av dette.. :lol::lol:

Lenke til kommentar

Høyst sannsynlig vil multicom ha navnet ditt slik at de kan rette opp i inntrykket du har fått av dem, slik at du heller legger inn en positiv ting...

 

Og, om det er sant det du skriver i web-guiden, hva er det du "frykter" om de får tak i deg? De kan ikke behandle reklamasjonen din dårligere uansett.

Lenke til kommentar

Retur ordninga til multicom er helt sinnsvakt, og jeg skulle ønske at hw.no fjernet dem fra guiden, for dem er ikke seriøse.. :evil::yes::evil:

 

 

Dette er rart...

Jeg har handlet fra multicom i mange år,men foretrekker psdata nå siden dem er en del billigere og holder seg litt mer oppdatert med produkter.

Jeg kjøpte en AMD Athlon 750mhz og et Asus kort fra dem for en stund tilbake,jeg fikk ikke dette stabilt,oppdaterte bios osv..men funket ikke.

Ringte multicom og dem sa jeg skulle sende det tilbake.

Jeg fikk nytt hovedkort og en P3 700mhz tilbake som jeg ønsket.

Jeg kjøpte en skjerm fra en kompis som gikk i stykker,den var handlet hos multicom.hadde ikke kvittering til denne,så jeg ringte dem.de sendte kvitteringen i posten..og jeg hadde faktisk denne dagen etter jeg ringte.

Så returordningen fra multicom har ikke jeg noe å klage på.

Går ut i fra at dem vil ha navnet ditt for å ordne opp i ting du muligens ikke er helt enig i.

Jeg har ringt og pratet med multicom mange ganger og de er veldig hyggelige og service innstilte mot meg i hvertfall.

Lenke til kommentar

 

Jeg har ringt og pratet med multicom mange ganger og de er veldig hyggelige og service innstilte mot meg i hvertfall.

 

 

Jeg har også ringt til multicom flere ganger, og når jeg endelig har kommet igjennom så har dem vært hyggelige, men velig lite forståelsesfull.. Jeg er ikke personen som begynner å rope over telefonen men hadde veldig lyst da..

Dem sendte hk i retur med oppkrav på 500 spenn uten å informere om dette... Så om jeg skulle få det ut måtte jeg betale.. (2 uker uten pc var nok) :grumpy:

Lenke til kommentar

Joda, jeg leste igjennom på den tiden, men dem har endret dette.... Det stod ikke noe om de 500 spenna noe plass på den tiden.... Er ikke helt fjern heller... Uansett så er problemet med 500 at det er såpass mye at mange vil kanskje kvie seg for å sende inn.. Og det er vel det som er meningen og...

 

Poenget er fortsatt at dem krevde 500 spenn for at dem gjorde en dårlig jobb med deres feilsøking...

 

 

Ps, kan du gi en link til retur hos multicom, finner det ikke på sida deres...

Lenke til kommentar

Synes at returen dems er helt topp jeg. Bortsett fra de at en må betale frakt selv da :(

 

Jeg har vel nå ødelagt 3 disker, alle har blitt erstattet uten å blunke, og den siste fant de tlogmed ikke en feil på, men sendte tilbake en ny en allikevel. Det var ganske hyggelig spør du meg :)

Lenke til kommentar
Synes at returen dems er helt topp jeg. Bortsett fra de at en må betale frakt selv da :(

 

Jeg har vel nå ødelagt 3 disker, alle har blitt erstattet uten å blunke, og den siste fant de tlogmed ikke en feil på, men sendte tilbake en ny en allikevel. Det var ganske hyggelig spør du meg :)

 

Dem har sendt meg også hdd i retur uten å blunke, men feilsøking i hk er litt forskjellig må sies... Er vel litt enklere å sjekke en hdd enn ett hk... Min mening er at det er litt for lett å sende hk tilbake og kreve 500,- når dem ikke har gode nok folk som kan sjekke dette....

 

 

Morsom video forresten, er det en offisiell video eller... :lol:

Lenke til kommentar
Synes at returen dems er helt topp jeg. Bortsett fra de at en må betale frakt selv da :(

 

Jeg har vel nå ødelagt 3 disker, alle har blitt erstattet uten å blunke, og den siste fant de tlogmed ikke en feil på, men sendte tilbake en ny en allikevel. Det var ganske hyggelig spør du meg :)

 

Dem har sendt meg også hdd i retur uten å blunke, men feilsøking i hk er litt forskjellig må sies... Er vel litt enklere å sjekke en hdd enn ett hk... Min mening er at det er litt for lett å sende hk tilbake og kreve 500,- når dem ikke har gode nok folk som kan sjekke dette....

 

 

Morsom video forresten, er det en offisiell video eller... :lol:

 

Jeg har akkurat den samme erfaringen som deg ang. retur av hovedkort. Jeg måtte sende in kortet 3 ganger før de skjønte at det var defekt. :o (men jeg endte opp med å beteale godt over 1000,- for sending + feilsøking!!)

Lenke til kommentar
"]

 

Jeg har akkurat den samme erfaringen som deg ang. retur av hovedkort. Jeg måtte sende in kortet 3 ganger før de skjønte at det var defekt. :o (men jeg endte opp med å beteale godt over 1000,- for sending + feilsøking!!)

 

 

 

Jeg regnet med at jeg ikke var alene, for på meg virket det som dette var en del av multicoms policy... Når du må ut med la oss si over 700,- som det totale beløpet mitt kom på, og det for ett shitty hk, så er det jo bedre å kjøpe ett nytt enn å sende det i retur...

 

Man sender liksom ikke hk i retur bare for at dem skal få en utgift, man har som regel ett problem.... Og når rep+porto overstiger kortets verdi, er det da rart man blir irritert....

 

 

I tillegg kommer tapt gaming tid..... ubetalelig!!!! :evil:

Lenke til kommentar

Ta å oppgi navnet ditt til dem du, det hadde jeg gjort hvis jeg hadde vært deg, for man må stå for det man sier. Det Multicom vil bruke det til er nok for å søke opp saken slik at de kan kunne ta lærdom av den og bli bedre ovenfor alle i fremtiden. Man kan ikke bli bedre hvis man ikke lærer av sine feil, og hvis man ikke har noen gode eksempler på feil så kommer man ingen vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...