Gå til innhold

Kort til DAK (solidworks og inventor)


HansHG

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har i dag et Radeon hd2600xt og det fungerer ikke som det skal sammen med solidworks 2010 og win7. Jeg må kjøre med software OpenGL for at linjene ikke skal henge på skjermen.

Når jeg kjørte Vista og solidworks 09 funket alt som normalt.

Er det kortet som er modent for utskiftning eller kan det være noe annet galt?

 

Jeg bruker Solidworks og Inventor i skolearbeidet, og trenger derfor min pc hjemme til å takle dette. Det er ikke veldig store og kompliserte assemblyer, men jeg vil at grafikken skal virke smooth.

 

Jeg vet at man helst skal bruke FireGL eller Quadro kort, men det er litt utenfor prisrangeringen jeg hadde tenkt å bruke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve å soft modde kortet til et FireGL V5600. Altså, flashe BIOS'en til skjermkortet slik at det blir identifiserbart som et FireGL kort, dette skal visstnok gi ytelsen til det respektive FireGL kortet, men med evt. mindre minne. (Wiki)

 

Det du laster ned først burde være techPowerups Radeon BIOS Editor. Dette for å verifisere BIOSen. Programmet i seg selv har en link til et annet program som du også trenger, som heter WinFlash. Det er WinFlash som faktisk skal skrive BIOSen til skjermkortet ditt.

 

Jeg er så snill at jeg legger ved en FireGL V5600 BIOS her, det var den eneste jeg kunne finne der ute. Jeg anbefaler på det sterkeste å dumpe din egen BIOS før du tar å flasher, eller i det minste finner den på nett (techPowerup har mange BIOSer), men sørg for å gjøre dette først da du i værste fall kan ende med svart skjerm. Det er fullt mulig å redde, men da må du ha et PCI skjermkort ved siden av for å boote med. Jeg har trengt det en gang.

 

Men, jeg fraskriver meg alt ansvar for dette! Du gjør det helt av egen fri vilje! =)

BIOS.rar

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar

Hmm, da hadde jeg nok ikke flashet før du får tak i en FireGL BIOS som er ment for 256MB til V5600. Jeg har prøvd å leite etter BIOS editorer som lar deg forandre RAM mengde, men ser ut til at eneste jeg klarer å finne som tillater det er RaBiT, men den har jeg ikke fåt til å fungere med verken V5600 eller HD2600XT BIOS, du finner den her om du vil prøve selv.

 

Lykke til! =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...