Gå til innhold

alternativ til trådløst nett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på hvilke muligheter jeg har når jeg skal få nett på den stasjonære dataen min. jeg har ikke kjøpt data enda, men har hørt at hvis jeg skal kjøpe trådløst nett på usb så blir det ofte treigt.. Jeg har ikke mulighet til å bruke kabelnett.

har heller ikke lyst til å bruke mye penger på dette, men hva er deres forslag?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvis du ikke kan bruke trådløst nett eller kablet nett så har du vel ikke så mange andre muligheter :p

jeg har mulighet til trådløst nett, men jeg lurer på om det er noen billige bra usb-stikker eller så har jeg også sett Devolo dLAN 200 AVeasy Powerline Starter. men er en sånn mulighet noe bra?

Skrevet

Jeg kjøpte en Jensen usb adapter til svigerfar Jensen Air Link 85300, og den funker utmerket, selv om ruteren er over 10 meter og 2 vegger fra adapteren. Som alltid med trådløse løsninger så er det litt tregere enn kabel, men ikke mer enn at han kan sitte på spotify og samtidig se filmklipp på nett uten at det henger.

Skrevet (endret)
jeg lurer på hvilke muligheter jeg har når jeg skal få nett på den stasjonære dataen min. jeg har ikke kjøpt data enda, men har hørt at hvis jeg skal kjøpe trådløst nett på usb så blir det ofte treigt.. Jeg har ikke mulighet til å bruke kabelnett.

har heller ikke lyst til å bruke mye penger på dette, men hva er deres forslag?:)

USB adaptere er ikke generellt sett tregere enn andre typer trådløst. Det har alt med senderen, signalkvaliteten og standarden trådløst nett som brukes.

Alternativ til trådløst nett er homeplug. bare søk på "homeplug" på prisguiden, men det er dyrt, og høres ikke ut som det du vil ha.

Bare kjøp deg en USB adapter som støtter det beste senderen din kan gjøre (altså helst 802.11N dersom den har støtte for det, ellers er det masse billige adaptere for 802.11G/B).

Har du dårlige signalforhold og vil maksimere hastigheten din så kan du vurdere å kjøpe en adapter som har muliget for ekstra antenne, men det går jo litt utover mobiliteten til maskinen da, siden effektiviteten på en antenne som regel henger sammen med størrelsen på den.

Skal du ha maskimal signalstyrke og ikke bryr deg så mye om mobilitet og ikke synes en vanlig adapter er bra nok så vil dette være noe av det sterkeste signalforsterkingen du kan finne til en rimelig pris:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.20160

støtter vel og merke ikke N standarden dog, så om du har støtte for det på senderen skal du heller bruke det. N nettverk har bedre hastighet og rekkevidde som default eller G uansett.

-Stigma

Endret av Stigma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...