Gå til innhold

Bygge kraftig pc til photoshop.


Anbefalte innlegg

Skal bygge en pc for en fotograf som i hovedsak skal brukes til photoshop . Han kjører mange tunge batch-jobber som ofte tar en time eller to på den maskinen han bruker i dag. Bruker i dag CS3, men vil oppgradere til CS4 eller eventuelt CS5 når den kommer. Vet at CS3 ikke bruker særlig GPU kraft, men CS4 utnytter grafikkortet bedre og ønsker forslag til dette. Det er rimelig å anta at denne trenden vil forsette. Er AMD eller Intel best til Photoshop?

 

Har satt opp et forslag jeg kan tenke meg. Trenger også kabinett og strømforsyning. Ønsker anbefalinger på ett oppsett som ikke støyer for mye.

 

Fotografen ønsker helst ikke å gå over Kr:15000.- inkl. MVA.

 

 

Tenkt forslag photoshop pc

 

Har brukt Komplett sitt systen da prisguiden ikke virker som den skal.

Kan ikke logge inn på ver 2, kan ikke legge til varer i ver 1.1

 

Gode forslag taes imot med takk. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Tusen takk for svar Svenni212000.

 

Ser at du har satt opp to eksempel med Intel core i7. Er denne bedre egnet til photoshop enn AMD? Dersom den gir ytelseøkning av betydning vil vi nok velge den. Er det nok vifter som standard i Antec P183 kabinettet? Tror kanskje det er det som passer best. Er litt usikker på psu. Er det behov for effekt over 650W?

Lenke til kommentar

Egentlig ikke. Antec CP-850 strømforsyningen ble valgt grunnet at denne er laget spesielt til Antec P183, Antec P193 og Antec Twelve Hundred kabinettene. Antec CP-850 skal iflg. tester jeg har lest ha god effekt, lav rippel og lavt støynivå. Når det gjuelder PSU er det også bedre å ha 100-200W for mye, enn 100-200W for lite. Også fint med litt ekstra Watt ved tanke på eventuell fremtidig oppgradering.

 

Når det gjelder Intel Core i7 860 -v- AMD Phenom II X4 965 Black Edition...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei igjen.

 

Dette har dratt litt ut i julen men prøver om jeg kan få fullført dette.

 

Har bygget på forslagene til Svenni212000 med noen endringer. Har nok overskredet budsjettet en god del, men tror fotografen går med på det.

 

Satte opp med to intel x-25m 80Gb. En for systemdisk, og en for Scratch Disk + 2stk 1Gb som lager.

Høres dette fornuftig ut?

 

Er dette oppsettet ok?

post-128199-1262729392_thumb.jpg

 

 

Mvh Odg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...