Gå til innhold

Toy Story 2 - Spillet går alt for fort! :/

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg gravde fram det gamle Toy Story 2 spillet vårt for litt siden, det ble innstalert, og jeg startet det. Første gangen jeg startet det, så var alt helt fint. Spillet gikk i normalt tempo, men så avsluttet jeg det og skulle prøve det igjen litt senere, og da gikk plutselig alt veldig fort. Ting på menyen blinket i et utrolig tempo, og når jeg startet å spille på Level 1, så føyk jo Buzz rundt i vill hast xD Alt gikk mye fortere enn det egentlig skal, som om den blir spolt eller noe. Er det noe med CD-en eller er det jeg som kan ha kommet borti noe? Det er ganske umulig å spille spillet i så høyt tempo, og har veldig lyst å vekke gamle minner fra det spillet, hehe :)

P.S: Jeg bruker VISTA, men jeg har hørt at det skal fungere fordet. Og det fungerte jo fint første gang jeg startet det. :S

Endret av Cath92
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høyreklikk snarveien og velg egenskaper -> kompatibilitet

Dette skjedde jo i gode gamle GTA også, spillet gikk drøyt fort hvis man slo av "framerate limiter" :D Du har nok altfor sprek maskin.

Skrevet
Høyreklikk snarveien og velg egenskaper -> kompatibilitet

Dette skjedde jo i gode gamle GTA også, spillet gikk drøyt fort hvis man slo av "framerate limiter" :D Du har nok altfor sprek maskin.

Jeg høyreklikket på snarveien og valgte egenskaper, men finner ikke kompatibilitet :/

Kjedelig at maskinen min kanskje er for sprek da xD Haha, får nesten kjøpe en litt dårligere. >;P

Skrevet
Jeg høyreklikket på snarveien og valgte egenskaper, men finner ikke kompatibilitet :/

Nei, der tenkte jeg litt raskt. Du må kanskje inn i programfiler (eller hvor du enn har installert spillet) og gjøre det på selve EXE-fila. Vet ikke om kompatibilitetsmodus hjelper, men ett sted må man jo starte. :)

Skrevet

Nei, der tenkte jeg litt raskt. Du må kanskje inn i programfiler (eller hvor du enn har installert spillet) og gjøre det på selve EXE-fila. Vet ikke om kompatibilitetsmodus hjelper, men ett sted må man jo starte. :)

Aha, der fant jeg den, ja. ;) Da prøver vi! Til evigheten og forbi x,D

Skrevet

Aha, der fant jeg den, ja. ;) Da prøver vi! Til evigheten og forbi x,D

Jeg prøvde å starte den i den modusen, men den var fortsatt like raskt når jeg kom inn på spillet <:S Kanskje jeg har kommet borti noen knapper ? :/

Skrevet

Vet ikke hvor avansert Options-meny som er i dette spillet, men kanskje det finnes noen valg der for å begrense hastigheten? Kanskje sette på vertikal synk i kontrollpanelet for skjermkortet ditt? Sette kompatibiliteten til enda eldre OS, f.eks Windows 98 eller 95?

Skrevet
Vet ikke hvor avansert Options-meny som er i dette spillet, men kanskje det finnes noen valg der for å begrense hastigheten? Kanskje sette på vertikal synk i kontrollpanelet for skjermkortet ditt? Sette kompatibiliteten til enda eldre OS, f.eks Windows 98 eller 95?

Ja, jeg får prøve meg litt fram ;D Tusen takk for nyttige tips! :)

Skrevet

Ctrl-Alt-Del mens spillet kjører. Under listen over prosesser finner du spillet, høyreklikker, velger "Angi affinitet"-> Velg bort en kjerne-> Ok.

Skrevet
Ctrl-Alt-Del mens spillet kjører. Under listen over prosesser finner du spillet, høyreklikker, velger "Angi affinitet"-> Velg bort en kjerne-> Ok.

Problemet er at hvis jeg går ut av spillet, så er skjermen helt svart når jeg går inn på det igjen. Prøver å vente på at bildet skal dukke opp, men det er bare lyden som er der. Og det var allerede en av de to affinitetene som var huket av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...