Gå til innhold

canal digital dekoder på rikstv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har bestilt CD, men ingen montør som har dukket opp. Jeg kan ta inn Rikstv med NRK. Spørsmålet er hvis jeg får meg et månedsabonnement på Rikstv, kan jeg bruke boksen til CD ? Har Sagem pvr-opptakeren

 

Nei såvidt jeg vet fungerer ikke RiksTV kortene i Canal Digital bokser pga.

pairingen RiksTV benytter.

 

Regner med det er parabol du har for kabel HD boksene fra Sagem kan ikke motta signaler fra bakkenett (f.eks. NRK).

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar
Har bestilt CD, men ingen montør som har dukket opp. Jeg kan ta inn Rikstv med NRK. Spørsmålet er hvis jeg får meg et månedsabonnement på Rikstv, kan jeg bruke boksen til CD ? Har Sagem pvr-opptakeren

 

Nei såvidt jeg vet fungerer ikke RiksTV kortene i Canal Digital bokser pga.

pairingen RiksTV benytter.

 

Regner med det er parabol du har for kabel HD boksene fra Sagem kan ikke motta signaler fra bakkenett (f.eks. NRK).

 

 

Det er en kabeltvboks. Jeg får inn NRK på boksen ved hjelp av en antennestump.Men nå vil jeg ha TV2 slik at jeg kan se handball-vm :-)

Lenke til kommentar
Tviler at det fungerer med ein Canal Digital kabeltv-dekoder for riksTV sjølv om dei ser identiske ut.

 

kabelTV er DVB-C mens RiksTV er DVB-T (Satelitt er DVB-S(2))

Så det er forskjell på sjølve dekoderen som sitt i boksen. Desse er ikkje kompatible med kvarandre etter kva eg har forstått.

 

Hvis han får inn NRK på Sagem HDPVR for kabeltv med en antennestump (dvs. ikke kabelnett tilkobling) så må den nesten kunne motta DVB-T. Det er i såfall en stor overraskelse siden jeg trodde den kun hadde innebygget 2xDVB-C tuner. Uansett så vil ikke RiksTV kortet fungere i en Canal Digital boks så noe TV2 via RiksTV er det ikke mulig å se på denne boksen.

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar
Tviler at det fungerer med ein Canal Digital kabeltv-dekoder for riksTV sjølv om dei ser identiske ut.

 

kabelTV er DVB-C mens RiksTV er DVB-T (Satelitt er DVB-S(2))

Så det er forskjell på sjølve dekoderen som sitt i boksen. Desse er ikkje kompatible med kvarandre etter kva eg har forstått.

 

Hvis han får inn NRK på Sagem HDPVR for kabeltv med en antennestump (dvs. ikke kabelnett tilkobling) så må den nesten kunne motta DVB-T. Det er i såfall en stor overraskelse siden jeg trodde den kun hadde innebygget 2xDVB-C tuner. Uansett så vil ikke RiksTV kortet fungere i en Canal Digital boks så noe TV2 via RiksTV er det ikke mulig å se på denne boksen.

 

Boksen har ifølge maunalen (JA, JEG HAR LEST DEN:-) 3 motakere 2 for dvb-c og en for DTT så det skal gå.

 

Relacom kom idag med kabel som jeg må grave ned selv .............

 

ER det noen som vet hvordan få aktivert usb-porten/og eller ethernetporten på 102. Har gurglet rundt, men finner ingenting

Lenke til kommentar
ER det noen som vet hvordan få aktivert usb-porten/og eller ethernetporten på 102. Har gurglet rundt, men finner ingenting

 

Du får ikke aktivert disse portene og dersom de noengang blir aktivert så vil jeg tippe det er for å laste opp innhold til harddisken og ikke motsatt. F.eks. video on demand eller slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...