Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

altibox og dets tjenester - hva mener dere ?


Anbefalte innlegg

jeg fant ikke noen passene post til dette.

 

hvilke meninger her dere om tjenestene under altibox ?

 

hos meg er det enkelte ting der som irriter og andre ting som ikke virker.

 

 

lang tid før konverteringen var ferdig :

da min leverandør av tv og internrett bestemte seg for å satse på altibox hadde jeg visse forhåpninger om at alt skulle blir bedre men de er ikke kommet helt i mål.

 

det tok nesten et helt år før konverteringen ( som skulle ta noen få måneder) var ferdig gjort

ingen fikk tilsendt de nye pin-kodene før alle var konvertert til altibox

 

 

feil informasjon og dårlig informasjon

min leverandør er svært dårlig med informasjon om tjenesten . jeg sitter med den følelsen at de bare kommer med absolutt minimalt med informasjon her.

de klarer heller ikke å gi hel riktige opplysninger om tjenstene.

 

det ble først hevdet at man kunne bruke hvilken som helst dekoder ( tilpasset altibox ) kunne brukes til PVR tjenesten

det har de bekrefte er feil . man trenger både en PVR dekoder og denne tjenesten for at det skal fungere

 

ny web-mail og epost adresse fungerre ikke

selv om jeg har beholdt den gamle epost adressen og web-mailen så fik jeg en nye epost adresse i forbindelse med altibox.

den adressen er det flere problemer med .

 

outlook experss godtar ikke passordet som kom med den adressen.

jeg får heller ikke sendt noen fra den nye adressen fra nye web-mailen

likevel så kan jeg mota meldinger der

 

for å komme inn i den nye web-mailen så må jeg først logge meg inn på altibox kundeportal.

det rare her at jeg må gjøre det minst 2 ganger før jeg kommer meg inn

en annen rar ting med det er at uansett om jeg bruker den gamle postadressen med dertil hørende passord eller den nye adressen så kommer jeg inn i den samme nye web mailen og den nye adressen.

jeg kommer altså inn på den nye epost adressen selv om jeg logger meg inn med den gamle.

 

p.g.a. disse problemene så bruker jeg fortsatt den gamle adressen.

 

er det noe ide å operette enda en ny adresse ?

 

 

 

PVR tjeneste til frustrasjon

når de skryter av hvor bra PVR tjenesten er så er det mest til irritasjon for oss som ønsker å kunne ta opp enkelte programmer.

når de aller fleste leverandørene ikke tar ekstra betalt for denne muligheten så tar min leverandør dobbel pris i forhold til ekstra dekodere.

 

jeg har her fått den informasjonen om at det er 2 måneders oppsigelse tid på denne tjenesten.

her vet jeg ikke hvor leng tid i forveien jeg må bestille den før den blir aktivert.

jeg regner likevel ikke med at jeg kan ta den i bruk samme kveld som jeg oppdager at det er et program som jeg ønsker å ta opp.

så hvis jeg nå oppdager et program som jeg ønsker å ta opp i løpet av en 2 måneders tid så må jeg ut med nesten 160 kr for det ene optaket.

her hadde det vær bedre med betaling pr opptak f.eks til 5 kr pr opptak. DA er man på måneds prisen etter 16 opptak

 

i tillegg så stopper opptaket hvis man bruker noen av de andre tjenestene.

TV2 har lovet å det skal rette på det i forbindelse med tv2 portalen men når kommer det i orden.

 

når man i tillegg ikke kan ta opp mere en 1 kanal i gangen er det betenkelig.

alle det andre PVR dekoderne jeg vet om klarer minst 2 (3 hvis du ser på en av dem samtidig ) kanaler samtidig.

 

 

nettsurfing og mail over tv dekoderen

er det noen som vet for disse tjenestene i det hele ta er der ?

det tar flere minutter å komme seg på en web-side

 

andre tjenester

det andre tjenestene ( med untak av været og nyhetene ) er ikke foreløpig tilpasset lokale forhold.

 

det er sikker også andre ting sette fingeren på med for at innlegget ikke skal bli for langt så venter jeg med det til en annen gang

 

 

 

er det noen som synes det er tungvint å bla seg frem til en av de tilgjengelige radiokanalene ?

 

edit : rette opp en liten feil i teksten

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo jeg veit ikke så Veldig mye om dem men samboern min hadde det før og her er min tanke

 

 

Tv: Virker igrunn greit og leie film osv oplevde 2 ganger at det ble "blue" screen som varte i ca 1.2 min

 

Internett: jeg skulle koble meg opp på hjemmesentralen som de kaller det hvor det er en ruter og en tv motaker av noe slag som sender videre til andre bokser i huset,

 

kom ikke inn på net pgr av frekvensen på rutern måtta ringe inn 3 ganger og snakke med 3 forskjellige personer, ingen av dem fant noe ut av det så det endte med noen par timer med googling, men de leverer det dem sier har du kjøpt fiber 10/10 får du det levert:)

 

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...