Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hastighets problem med Utorrent


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem med utorrent og det er att jeg får utrolig dårlig hastighet. Før fikk jeg lastet ned med 700kb/sec vanligvis å nå ligger hastigheten på 2.5kb/sec- Jeg har 12mbit linje. Og selvom jeg laster ned med 2.5kb/sec så går nette utrolig seint mens jeg laster ned. Ja jeg downloads speed kommer ann på seeders. Men det er ikke problemet ok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har et problem med utorrent og det er att jeg får utrolig dårlig hastighet. Før fikk jeg lastet ned med 700kb/sec vanligvis å nå ligger hastigheten på 2.5kb/sec- Jeg har 12mbit linje. Og selvom jeg laster ned med 2.5kb/sec så går nette utrolig seint mens jeg laster ned. Ja jeg downloads speed kommer ann på seeders. Men det er ikke problemet ok.

 

Må vel nata en port da vel?

åpen den porten utorrent bruker i router din.

så har du ihvertfall åpnet for alle trafikk inn på den porten!

Lenke til kommentar
Ehm jeg vet ikke hvordan?. Jeg har gjort noe med portsa før men jeg husker at det var mye jobb og utrolig stress. Og btw, alle downloadsa mine har en rød nedover pil forran.

 

Om du synns det er stress å mye jobb så må du ha en meget rar router eller så har diu ikke lest nok om temaet.

det er meget enkelt.

du ser hvilken port programmet bruker du går til din router og velger åpener den porten for tcp å lokal ip.

finnes masse info om dettep å google.

Lenke til kommentar
Hei, jeg har et problem med utorrent og det er att jeg får utrolig dårlig hastighet. Før fikk jeg lastet ned med 700kb/sec vanligvis å nå ligger hastigheten på 2.5kb/sec- Jeg har 12mbit linje. Og selvom jeg laster ned med 2.5kb/sec så går nette utrolig seint mens jeg laster ned. Ja jeg downloads speed kommer ann på seeders. Men det er ikke problemet ok.

 

For meg så virker det som om det er mer som ligger bak dette problemet. For selv om porten utorrent bruker er stengt, så virker 2,5kb ned litt vel lite.

Jeg ville ha sjekket følgende:

1.router, ustabile routere er no herk. Som de andre har svart på her kan det være en ide å åpne porten til utorrent. hvordan du åpner en port i router skal stå i manuelen til routern. Men hjelper ikke dette prøv å restarte router(eller power on/off), kan også prøve å sette innstillingen på routern til "default settings".

Prøv å bruk kommandoen ping i dos. som oftest har router adressen 192.168.1.1.. men du finner adressen ved å bruke en enkel kommando; ipconfig.

2.software firewall, utorrent er ikke blokkert? (eventuellt firewall har blokkert port)

3.nettverks-kortet.. har selv hatt en del(2-3stk) d-link 1gbit nettverks-kort som oppført seg rart .. men billig var de, men de er borte nå ;)

Test ping her også, så du vet at nettverkskortet funker.. kommandoen er: ping localhost

4. Defekt modem? prøv å restart modem.

Endret av rogerhauan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...