Gå til innhold

Nitro eller elektrisk RC bil?


Jon-d

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg en RC bil, og kikket lenge på nitro biler (endte opp på HPI firestorm), men nå har jeg begynt å tvile. Burde jeg heller gå for batteridrift? Grunnen er at jeg ikke har all verdens tid å bruke på dette, så det blir nok lite mekking... På den andre siden er jeg redd det blir for mye lading, og for lite kjøring med batteri. Hvor lang kjøring kan man regne med med f.eks et 4500mAh batteri? har da sett på HPI Blitz som et el. alternativ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

av erfaring med RC bil, så kan det fort bli en del mekking...

 

de elektriske bilene er OK, de er litt billigere og krever ikke så mye mekking, men batteriene på disse varer skarve 10-15min, for så å måtte lades i fort 2timer +++...

 

det har kommet en del nye biler med børsteløse motorer som har blitt veldig bra, men de koster litt mye..

 

nitrobilene går fortere, og er mer underholdene syntes jeg, men det er mer deler, så her må man fort beregne seg rundt 50/50 kjøring/mekking.. men man slipper jo å vente på strøm og lading, bare å fylle i tanken og kjøre på, og om man er veldig nøye med renhold og stell kan man minke mengden mekking..

 

av erfaring av merker, må jeg si meg mest fornøyd med Kyosho. de har bla. mange egne butikker, enklere å få ta i deler, større utvalg biler/båter/fly+++ en andre, samt at de har vart lenger en de andre merkene..

 

skulle jeg anbefale biler måtte det blitt av typen buggy/stadium truck.. de er litt høyere og tåler rimelig mye

 

nitro:

http://www.absolutthobby.no/product_info.p...roducts_id=3856

 

EL drift:

http://www.absolutthobby.no/product_info.p...roducts_id=1214

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...