Gå til innhold

Ble en lykklig eier av en Nikon coolpix 3100 i dag MEN


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sefferen så trenger jeg større minnebrikke en den lusne 16mb som følgte med. Derfor spør jeg dere her på Akamera, hvilke cf kort går ann å bruke til dette kamera.. er det noen jeg bør styre unna ? Tittet litt på twinmos sine cf kort ultra virket helt kurrante :D

 

Styr unna Twinmos! Sandisk og Apacer har helt greie kort, trenger du litt ytelse gå for Sandisk Ultra eller Apacer Pro. Skal du opp i "eliten" er Ridata/Ritek CF kort blant de beste.

Lenke til kommentar

Kan noen komme med noen KONKRETE opplysninger på hvorfor Twinmos er dårlig? Har et Sandisk selv, og det fungerer greit.

 

Det slenges alltid masse påstånder ut i løse luften.

 

Dette er ikke myntet på Schloemi. Gjør som ham, kom med erfaringer. Begrens sladder av typen: "tanta til broren til en som har jobbet på Komplett tidligere ikke liker Twinmos fordi Sandisk egentlig er så mye bedre i en test fra dinside.no for fire år siden".... Sukk....

Lenke til kommentar
Styr unna Twinmos! Sandisk og Apacer har helt greie kort

 

Jeg har god erfaring med TwinMOS-kort, men det kan oppstå feil med alle kort. Jeg hadde feil med et Sandisk som jeg bestilte fra Jessops.co.uk.

 

Apacher og Nikon spiller ikke alltid på lag, og jeg mener det var Martin som hadde den erfaringen.

Lenke til kommentar

Eg har brukt tre billigkort frå Twinmos i Nikon-kamera, og dei har oppført seg eksemplarisk.

 

Eg har òg hatt eit CF-kort frå Lexar, som er ein kjend kvalitetsprodusent, og det er det einaste kortet eg har hatt problem med. (Dette kortet var på 64 MB, og eg fekk det for kr 2000. Det var eit røvarkjøp den gongen.)

 

Og moralen er? Tja, dobbelt så dyre kort er iallfall ikkje nødvendigvis dobbelt så gode.

Lenke til kommentar
ein i klassa mi kjøpte to stk twinmos kort, begge fungerte i kameraet, men tok du eit blde forsvann det etter kvart, og korta fungerte ikkje i kortlesaren i det heile tatt.

 

Det er ein av grunnane til at det er lurt å kjøpa frå Noreg. Dette er sjølvsagt returgrunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...