Gå til innhold

Riktig å bruke ankelsokker til bukse?


fkm

Anbefalte innlegg

"Skal vedde på at alle her går enten med sokker, bukse elle t-skjorte daglig."

Liten overdrivning, men jeg kan ikke tenke på mange som ser bra ut uten noe av det der.

 

Jeg godkjenner strikk om nødvendig, store klær og joggebukse.

 

Har du tenkt på at det er like mainstream som å ikke ha strikk på buksa som å ha det?

 

Kjenner at jeg glemmer ut poenget med denne commenten, kommer tilbake i morra med mer :p

 

Mener du at det ikke er mange som ser bra ut uten noen av de tingene bebeluv nevnte? For det gjør nemlig de fleste, det ser i hvert fall uendelig mye bedre ut uten enn med.

 

Og som SLars1 sier, det er normalt, ikke mainstream, å gå med bukse uten strikk rundt ankelen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dessverre, ja. 70% av folket her inne går enten med strikk, joggebukse, logoflash, harry jeans, hvite sokker, lacoste sneakers, hvit belte, for stor størrelse på klær og hettegenser. Glemt sikkert masse.

 

"Skal vedde på at alle her går enten med sokker, bukse elle t-skjorte daglig."

Liten overdrivning, men jeg kan ikke tenke på mange som ser bra ut uten noe av det der.

 

Jeg godkjenner strikk om nødvendig, store klær og joggebukse.

 

Har du tenkt på at det er like mainstream som å ikke ha strikk på buksa som å ha det?

 

Kjenner at jeg glemmer ut poenget med denne commenten, kommer tilbake i morra med mer :p

 

Det har da ingenting med mainstream eller ikke å gjøre. Det ser helt idiotisk ut, og det er kun folk med helt latterlig stil som bruker det. Punktum.

Lenke til kommentar
Dessverre, ja. 70% av folket her inne går enten med strikk, joggebukse, logoflash, harry jeans, hvite sokker, lacoste sneakers, hvit belte, for stor størrelse på klær og hettegenser. Glemt sikkert masse.

 

"Skal vedde på at alle her går enten med sokker, bukse elle t-skjorte daglig."

Liten overdrivning, men jeg kan ikke tenke på mange som ser bra ut uten noe av det der.

 

Jeg godkjenner strikk om nødvendig, store klær og joggebukse.

 

Har du tenkt på at det er like mainstream som å ikke ha strikk på buksa som å ha det?

 

Kjenner at jeg glemmer ut poenget med denne commenten, kommer tilbake i morra med mer :p

Har du tenkt på at strikk rundt buksebenet ser jævlig ut uansett hvor mye/lite mainstream det er? Case closed.

Lenke til kommentar

Er helt enig i at strikk ser jævlig ut! Gikk selv med det på min bukse inntil jeg så denne kategorien for noen måneder siden og fikk en bedre smak.

Om du spør noen som går med strikk om hvorfor de gjør det, får du ikke noe svar. De færreste har en grunn til å gå med det, de fleste gjør det kun fordi noen andre "kule" folk gjør det. Inkludert meg selv da jeg gikk med det. Før jeg begynte å gå med strikker syntes folk jeg var rar og så rart på meg fordi jeg ikke gikk med det selv, så tror mange velger det fordi de ikke vil skille seg ut.

 

Det som er verre enn strikker på bena, er vel ankelsokker og strikker, f.eks om vinteren. Så en VGS elev her om dagen i byen som hadde stor "gangsta" bukse med dragemotiv på baken og som gikk med converse sko og strikk i minusgrader. Så bare idiotisk ut. Glemte jeg å nevne at han hadde Miller jakken?

 

Om ankelsokker:

 

Jeg syntes det ser enda teitere ut å gå med strandsko/vans "tøfler" med store sokker dratt langt opp om sommeren. Ankelsokker skal brukes om sommeren og i seilesko, i nød i joggesko under en joggetur. Annet en det skal den ikke brukes til!

Lenke til kommentar

Det ser utrolig dumt ut med sokker i loafers og seilersko, men det hender jo man har lyst til å ha på sokker, men det man kan gjøre er å kjøpe damestrømper (gjennomsiktige), og klippe dem av så lave man vil ha dem (selvfølgelig under kanten på skoen). Da ser det ut som man ikke har på sokker, men man har hvertfall et tynt lag mellom huden og skoen.

Lenke til kommentar
I seilsko skal man ikke bruke sokker, bare sånn for å ha nevnt det...

 

Som også Jonas sier, makter heller ikke jeg å gå i sko uten sokker. Ankelsokker såpass lavt skårne at de ofte ikke er synlige i bruk av seilsko og da er det en max win situasjon!

 

Ankelsokker skal brukes om sommeren og i seilesko, i nød i joggesko under en joggetur. Annet en det skal den ikke brukes til!

Har sokkens synlighet noe med dette å gjøre eller gjelder dette all bruk av ankelsokker?

 

Ankelsokkers synlighet vil jeg si at ialelfall for meg avgjør om jeg bruker en sko eller ikke. På de fleste sommerskoene jeg kjøper synes ikke ankelsokkene i det hele tatt. Jeg bruker som regel sokker etter skoen og hvor mye skoen viser av sokken. Jeg vil si at ankelsokker fungerer best når den ikke er spesielt synlig, f.eks under en bukse (merk blir kaldt om vinteren), men som regel fungere de på alle sko om sommeren. Jeg vil påstå at synligheten av sokkene har en god del av dette å gjøre, ja

Endret av FVL
Lenke til kommentar
Det ser utrolig dumt ut med sokker i loafers og seilersko, men det hender jo man har lyst til å ha på sokker, men det man kan gjøre er å kjøpe damestrømper (gjennomsiktige), og klippe dem av så lave man vil ha dem (selvfølgelig under kanten på skoen). Da ser det ut som man ikke har på sokker, men man har hvertfall et tynt lag mellom huden og skoen.

 

Det er jo nettopp det som er poenget med sokkene jeg beskrev, at man ikke ser dem når jeg har på loafers og seilersko... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...