Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen er treig å få i gang, og slår seg plutselig av :/


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjøpte en PC for et års tid siden. Den har fungert stort sett hele tiden. Men, den har alltid vært litt treig å få i gang. Ofte blir den stående å svive meg seg selv noen runder før den starter opp. Dette har jeg tatt med en klype salt, og bare reknet med det skal være sånn. En stund hadde jeg problemer med at PCen var altfor varm og den gikk da av ganske kjapt etter oppstart. Dette problemet fikset jeg, og tempen er som før. Problemet ligger nok en anner plass denne gangen. Jeg hører endel knitring fra PCen før den slår seg av. Og når den først slår seg av, går den ikke på igjen før jeg tar ut og inn stikkontakten i 10 sek. DVS. at den bare står å spinner med seg selv uten at jeg får noe bilde eller reaksjon fra skjermen o.l. Hva kan problemet ligge? Trodde selv at det burde vært "hovedkort" eller "strømforsyning", men dette har jeg faktisk byttet ut før en gang. Men, den sto forsatt å spant med seg selv før den startet opp. Vel å merke hadde jeg ikke noe problem med at den plutselig gikk av da. Så kan jo være at problemet forsatt er "hovedkort" eller "strømforsyning".

 

Takk at dere tar dere tid til å lese dette i all julemas! :)

 

MVH. Frode

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
for å få raskere oppstart kan du fjerne dritt fra oppstarten gjennom msconfig

 

Problemet er ikke at den er treig å starte opp i Windows. Men, treig før den i hele tatt kommer så langt. :) Men, takk for svar da :)

 

Hovedproblemet er i grunnen at PCen uten forvarsel slår seg av :/

Lenke til kommentar
men det er der oppstarten kommer inn... maskinen må laste så mange programmer, før den gir windows mulighet til å laste... dermed blir windows ikonet stående i evigheter...

 

 

 

har du målt temp på komponentene i maskinen siden den skrur seg av?

 

Det er som sagt ikke noe med Windows lastingen å gjøre. Den står å spinner (av å på) før det i hele tatt kommer bilde i det hele tatt. Selve windows lastingen går fort. Men, PCen sviver ujevnt en stund før den starter skikkelig :/

 

Som sagt har jeg sjekka komponenttemperaturen, å den er jevn og god :)

Endret av grisebanken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...