Gå til innhold

MP3 spiller til lillebror på 8 år


Anbefalte innlegg

Heisan.

 

Tror dere en mp3 spiller kunne vært en fin julegave til en gutt på 8 år? Tenkte å fylle opp med musikk i tillegg.

Trenger i såfall noen tips til hva som kunne vært aktuelt.

 

Touchskjerm tror jeg ikke er noe for han, her en nok knapper en fordel tenker jeg. Har vel egentlig ikke så mange krav i grunn, bortsett fra at den bør være veldig lett å bruke. Prismessig så setter jeg en grense på 4-500,-. Det kan vel nevnes at jeg bor i USA nå, så kan vel få ting litt billigere her enn i Norge.

 

Har foreløpig sett på SanDisk Sansa Clip+ som et alternativ. Liten og lett spiller. Her er en liten test av den.

 

Eventuelt en Sansa Fuze?

 

Blir glad for tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Både clip+ og fuze er glimrende valg til den aldersgruppen. Begge mine lillebrødre har blitt utstyrt med clip (ikke +), de herper stort sett alt de får tak i så bra at det ikke er for dyrt. Fuze får du dog for 300 kr i statene nå så det er nok det valget jeg ville gått for. Har både clip+ og fuze selv og byggekvaliteten til fuze er et absolutt pluss, samtidig som den har video og bilder- riktignok crap etter visse standarder, men for en 8-åring kan det vært moro å ha.

Lenke til kommentar

Da blir det nok en Fuze til bror tenker jeg.

 

Når jeg først er i gang.. Jeg har selv en Cowon D2 som jeg er veldig fornøyd med, men trenger en spiller som er bedre å bruke på styrkerommet og når jeg er ute å jogger. Kan du anbefale en Sansa Clip+ for det bruket? Evt. noe som er bedre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Da blir det nok en Fuze til bror tenker jeg.

 

Når jeg først er i gang.. Jeg har selv en Cowon D2 som jeg er veldig fornøyd med, men trenger en spiller som er bedre å bruke på styrkerommet og når jeg er ute å jogger. Kan du anbefale en Sansa Clip+ for det bruket? Evt. noe som er bedre?

 

Clip+ fungerer fint til det bruket. Til joggespiller anbefaler jeg vanligvis enten en clip eller en ipod nano- sistnevnte pga nike+ jogge-tracker som er festlig. om nike+ ikke er noe for deg, def clip

Lenke til kommentar

greygenic: Problemet er at shuffelen ikke har skjerm, tror skjerm kunne vært hendig å ha for han. I tillegg så vil jeg nok holde meg unda iPod i denne omgang da man i utgangspunktet "må" bruke iTunes.

 

Ødegård: Nike+ så egentlig litt artig ut. Men det blir nok det blir litt dyrere enn jeg hadde tenkt meg desverre.

Lenke til kommentar

man kan bruke iPod med winamp, som funker veldig bra. Forøvrig har jeg en sansa clip, som jeg bruker til trening.

Den er overlegen! Liten og lett, solid, bra batteri i forhold til shuffle, skjerm (!), nok plass, drag and drop, billig og den har en grei clip (klypesak, derav navnet) som jeg ikke kunne vært foruten på joggetur.

 

Den er alt den skal være, uten å være noe særlig mer. I dette tilfellet er det en fordel...

Lenke til kommentar

Kjøp en billig USB stick, slik som Sandisk har.

Ikke noe dyre iPod-greier. Man må nesten regne med at guttungen mister spilleren sin, eller ødelegger den ved å miste den i asfalten eller noe lignende. =)

 

Hvis han er litt teknisk interessert. Er det kult med ekstra funksjoner som han kan trykke og teste ut. Noen har jo til og med spill, video, radio og alt mulig kjekt. Hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...