Gå til innhold

Ny PC, meninger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kjøp et matrix kabinett istedetfor Dragon  :p  

jeg har ingen annen begrunnelse en at det er mye fetere  8)  

hehe, men ja 8 mb cache...det må du ha.

TwinMOS PC3200 512Mb cl2 eller w/Winbond ? (noen hjelp meg) sitter faktsik her med samma problemet...  :shrug:

 

Det kabinettet var faktisk mye fetere enn Dragon! :D

 

Jeg valgte TwinMOS med w/Winbond fordi.. nesten alle sier jeg burde ;) (Ikke beste grunnen, men den duger for meg)

Lenke til kommentar

det er bra :D jeg driver og lager pc selv, dere kan se hva jeg har kommet frem til (tror den er ferdig, eneste aktuelle forandring måtte vært hovedkort eller ram)

 

[/b]Kabinett: Chieftec Matrix Medium Tower m/dør Sølv Kabinett m/360W MX-01SL-D P4 / AMD

 

Hovedkort: Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A nForce2SPP/MCP-T/Ultra 400,1394,Dual LAN

 

Prosessor: AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz busSocket A (Barton) prosessor, 512kb BOXED

 

Harddisk: Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM Special Edition 8MB cache WD800JB

 

Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

 

Skjermkort: Asus V9280 GeForce4 Ti4200-8X 128MB DDR AGP, (V9280/TD) DVI, Tv-Out, Retail

 

DVD-Rom: Sony DVD-spiller IDE 16x/40x Bulk, DDU1612-10

 

CD-Brenner: Sony CD-brenner IDE 52x/24x/52x Retail Intern Retail Kit (CRX220A1)

 

Headset: Logitech Stereo USB Headset 20 Retail

 

Tastatur: Logitech Internet Navigator Keyboard SE (Norsk Versjon), PS/2 og USB, Retail

 

Mus: jeg har en Logitech MX300 fra før av :D og Outlook, om du enda ikke ahr kjøpt deg mus, og du har litt små hender, KJØP den jeg har! den er så utroooooolig deilig og holde i, jeg er utrolig fornøyd!

 

hva syntes dere om PC'n ? og en ting til, la meg tippe at jeg har gjort noe feil med "fet" skriften :lol:

Lenke til kommentar

hehe, da så ;) jeg skal ihvertfall holde på denne logitechen til den ikke går mere, da vil jeg vel teste disse omtalte "intellimousene" :p

jeg tror jamen meg jeg bytter til radeon 9500pro jeg :) det er mye bedre sant ?

men jeg beholder cd brenneren, jeg brenner svært lite igrunn, og den holder for meg ..

Lenke til kommentar
hehe, da så ;) jeg skal ihvertfall holde på denne logitechen til den ikke går mere, da vil jeg vel teste disse omtalte "intellimousene"  :p  

jeg tror jamen meg jeg bytter til radeon 9500pro jeg :) det er mye bedre sant ?  

men jeg beholder cd brenneren, jeg brenner svært lite igrunn, og den holder for meg ..

 

Musen er smak og behag :)

 

Her er en test av 9500pro på HW: ATI Radeon 9500 Pro møter GeForce4 Ti4200-8X så jeg vil si det er bedre :) (bare bla litt i sidene) [edit: linken funket ikke helt her, så jeg endret litt på den, skal funke nå]

 

Brenneren duger jo, så det er også smak og behag.

Lenke til kommentar

Det kabinettet var faktisk mye fetere enn Dragon!  :D

 

Ehh.. kom til å tenke på en ting... Microplex har Antec LANboy til 595,- u/PSU... Dette er en knallpris, med tanke på hva du får; alukabinett! (veier svært lite), ferdig instalert vindu og bærestropper følger med! Hvis du har stramt budsjett kan du for eks kjøpe ukens tilbud på komplett; 360W PSU til 295,-... og evt oppgradere til Enermax e.l. senere :)

Har du tenkt deg på LAN de nærmeste åra, så ville jeg ha bytta ut Chieftech kabinettet, dem er tunge som bly! Dette vet jeg, har et sånt selv.. :(

Lenke til kommentar

Det kabinettet var faktisk mye fetere enn Dragon!  :D

 

Ehh.. kom til å tenke på en ting... Microplex har Antec LANboy til 595,- u/PSU... Dette er en knallpris, med tanke på hva du får; alukabinett! (veier svært lite), ferdig instalert vindu og bærestropper følger med! Hvis du har stramt budsjett kan du for eks kjøpe ukens tilbud på komplett; 360W PSU til 295,-... og evt oppgradere til Enermax e.l. senere :)

Har du tenkt deg på LAN de nærmeste åra, så ville jeg ha bytta ut Chieftech kabinettet, dem er tunge som bly! Dette vet jeg, har et sånt selv.. :(

 

Takk for tipset, men PC'en blir nok hjemme.

 

Er jeg som pleier å holde LAN :D

Lenke til kommentar

Hei.

 

Følg alle sine råd om og ta 8MB cache!

 

Western Digital Caviar SE, serien deres er veldig bra! HD burde du velge WD!

 

Sjermkortet er ikke noe særlig bra! UE, har to kamerater + meg selv som kjøpte det en gang. Jeg bytta det etter 2uker. Kabinettet ble alt for varmt!

Han andre byttet det etter bare 1uke!

han tredje fikk smeltet en del av HK sitt! sykt!

 

DET VANLIGE ER DESIDERT BEST!

 

Kabinett, chiftec er greit og bygge i og sånt, men det har ikke noe stil! og finnes i vært eneste hjem! Jeg ville fåreslått SUntek TH-656. Enkelt og bygge i og ser lekkert ut! Se testen fra hw selv.

 

Hilsen Jubil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...