ListeKlovnen Skrevet 5. desember 2009 Skrevet 5. desember 2009 Hei! Jeg tenkte jeg skulle kjøpe inn noe effekter til gitaren etter jul ( ), men jeg har null effekter fra før og trenger hjelp til hva jeg skal velge. Jeg har en Yamaha Pacifica 112 V og en dårlig nybegynner Behringer amp. Jeg har lyst på en Van Halen, Satriani eller en Hendrix lignende lyd. Har sett litt på Joe Satriani sin Satchurator og syns denne var veldig morsom og spille på Har også sett på Steve Vai sin "dobbel pedal" (eller hva det heter), men har ikke denne prøvd ennå. Kom med erfaringer og tips til hva som er bra og ikke bra (litt klompete skrivd men, men men) Håvard;)
Osecia Skrevet 5. desember 2009 Skrevet 5. desember 2009 Et lite tips: Ikke kjøpsignatur pedaler, gitarer osv. Ikke det at de nødvendigvis er dårlige, men de er utrolig overpriset. Jeg vil anbefale deg Boss - Metal Zone MT2. Jeg er veldig fornøyd med denne pedalen.
ListeKlovnen Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Skrevet 5. desember 2009 Hvordan er den i pris? Og er det mulig og spille vanlig blues med bare litt distortion, eller er det fult trøkk hele tida?
Osecia Skrevet 5. desember 2009 Skrevet 5. desember 2009 Man kan dempe distortionen noe, men den er nok ikke egnet til blues. Jeg kjøpte min for rundt 800,-. Men jeg tror prisen er steget litt. Så rund 1000,- kanskje?
ListeKlovnen Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Skrevet 5. desember 2009 nei, nei.. Har du prøvd Boss mega distortion? Jeg synes den så ut som en rimelig god pedal
Osecia Skrevet 5. desember 2009 Skrevet 5. desember 2009 Jeg har ikke prøvd den. Kan du ikke ta deg en tur til nærmeste musikkbutikk og prøve ut forskjellige pedaler?
ListeKlovnen Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Skrevet 6. desember 2009 (endret) Jeg tok en tur igår, og det var da jeg prøvde satchuratoren. Jeg fikk vel egentlig ikke prøvd noen flere enn den Edit: skrive leif Endret 6. desember 2009 av Haan
Osecia Skrevet 6. desember 2009 Skrevet 6. desember 2009 Om du liker den er det vel egentlig ingen grunn til å ikke kjøpe den. Jeg har hørt ganske mye positivt om den, men jeg syntes den har en ganske stiv pris. Men kjøp deg en pedal du liker. Det er det viktigste.
ListeKlovnen Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Skrevet 6. desember 2009 Ok Skal ta meg en tur til og se litt mere Har du noen erfaringer med Wah-wah pedaler?
Osecia Skrevet 6. desember 2009 Skrevet 6. desember 2009 Nei. Personelig syntes jeg det låter litt harry. Men det er sikkert artig å spille med.
ListeKlovnen Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Skrevet 6. desember 2009 (endret) Ha ha :!: Jeg syns det høres utrolig kult ut, men jeg tror jeg starter med en distortion pedal Takk for hjelpen Endret 6. desember 2009 av Haan
Osecia Skrevet 6. desember 2009 Skrevet 6. desember 2009 Bare hyggelig. Lykke til med kjøpingen, spillingen og alt det derre der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå