Gå til innhold

Northbridge kjøler


staljin

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har tenkt å byte ut den original monterte kjøler på Northbridge på min Asus A7V133.

 

Vet noen hvilke spesifikasjoner har den original vifte. Hvor mange m3/t, støy nivå og sånt?

 

Har sett veldig bilige CPU kjølere på Biltema. De har CPU kjølere til Slot 1 og Socket 7/FCPGA,

 

Derfor lurer jeg om det lønner seg å bruke en CPU kjøler og hvilken prosesor kjøler hadde passet best til det og om det går an rett og slett å lime den (har Arctic silver lim)på norththbridge brikken?

 

Har lest Goop Guide VIA KT133(A) og det er opsjon nr. 2.

 

Lurer på om noen har erfaring med det?

 

Takker på forhånd. :grin:

 

Hilsen

 

Staljin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: staljin på 2001-08-08 03:32 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en coolermaster kjøleribbe som jeg har tilpasset med stikksag og planslipt, for så å lime fast med Arctic silver limet. Hadde skiftet ut original kjøleribben(som var uten vifte) med en kjøleribbe med vifte, som skulle tilsvare den kjølingen som er på kt133a chipsettet. Kjørte da på 107mhz fsb stabilt. Med coolermaster ribben og den kraftigste 20X20mm viften jeg fant påmontert, kjører jeg stabilt 115mhz fsb. Jeg har A7V med kt133, men dobling av hvor mye jeg kunne skru opp , er ikke dårlig, da. Skulle ønske jeg hadde ventet en uke, før jeg handlet hk, da testene av A7V133 kom, og kortet ble sluppet. Hadde hatt DET kongekortet nå, da.

Lenke til kommentar

Se på http://www.microplex.no. Der har de socket A cpu vifter uten festeclips, derfor er de på tilbud til 15kr! En slik kan du jo prøve, de er jo dessuten utrolig billig.

Jeg ville vert forsiktig med artic silver limen. Den ER STRØMFØRENDE når den har tørket. Og den er umulig å få av. Jeg blandet 1/3 vanlig artic silver i. Var fremdeles nesten helt umulig a få av (måtte slå ribbene av med hammer!). Ødela et TNT2 kort på den. Neste gang prøvde jeg å blande i 1/2 med vanlig artic silver, men da ville den ikke tørke.

Bruk heller vanlig artic silver og litt superlim. :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: DiggerPC på 2001-08-14 10:58 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...