Gå til innhold

Kan skatt av inntekt variere etter hvilken kommune man er folkeregistrert i?


geirgp

Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt nytt hus og kommer på nyttår til å ha både ny bolig og gammel bolig til vår disposisjon, disse ligger i to forskjellige kommuner.

 

Hvis jeg forstår det riktig skatter man til kommunen der man var folkeregistrert ved årsskiftet. Jeg lurer da på om det er kommunale særskatter av inntekt som kan variere fra kommune til kommune. Isåfall, noen som vet hva som er best av Sandnes og Stavanger?

 

Geir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ikke av inntekt, men det kan være ulik eiendomskatt og mer vanlig kommunale avgifter.

 

Joda, også skattevariasjoner mellom ulike skattedistrikter eksisterer. Kroneksemplet er Finnmarkskommunene.

 

Sandnes og Stavanger har jeg ikke pålitelig oversikt over, så skal være forsiktig med å uttale meg. Byene er jo snart sydd sammen, så det ene bør reflektere det andre der i gården hva gjelder både eiendomsskatt, komm.avg. og ren ligning.

Lenke til kommentar
ikke av inntekt, men det kan være ulik eiendomskatt og mer vanlig kommunale avgifter.

 

Joda, også skattevariasjoner mellom ulike skattedistrikter eksisterer. Kroneksemplet er Finnmarkskommunene.

 

Sandnes og Stavanger har jeg ikke pålitelig oversikt over, så skal være forsiktig med å uttale meg. Byene er jo snart sydd sammen, så det ene bør reflektere det andre der i gården hva gjelder både eiendomsskatt, komm.avg. og ren ligning.

 

Det er ingen forskjell på de kommunene. Kun i Finnmark at dette er aktuelt. Bostedsadresse 1.november avgjør hvor man blir beskattet for neste inntektsår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...