Gå til innhold

BK: solnedgang og snø


Anbefalte innlegg

Følgende bilde er tatt i sommer, men som har brukt mye tid på å komme seg gjennom postprosesseringsfasen. Jeg ønsker naturligvis å gjengi de nydelige fargene denne solnedgangen bød på, men føler at det er lett å "trekke for mye i spakene".

 

Så: Er dette et resultat som er til å leve med, eller er det alt for "radioaktivt"?

Kommenter gjerne også komposisjon og utsnitt!

 

post-167620-1259920714_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes forgrunnen gjør seg flott med bølgemønster og lav sol, men irriterer meg over stein nede t.v. som bryter inn. Synes absolutt det burde ha vært et utsnitt hvor forgrunn var bare sne.

 

Ellers flott steming og bra teknisk. Jeg forstyrres ikke av den lille flaren, snarere tvert i mot synes jeg den understreker lav sol.

Lenke til kommentar

Delvis enig i at steinen til venstre er forstyrrende, på den annen side føler jeg at den bidrar til skarphetsfølelsen i bildet. Forsøkte for ordens skyld en crop:

post-167620-1260269106_thumb.jpg

 

Resultatet virker litt ubalanset, med sola for langt ut mot venstre. Jeg kan naturligvis kompensere for dette ved å croppe vekk høyre side av bildet også, men da begynner det å gå veldig ut over motivet.

Lenke til kommentar
artig med så crazy komposisjon, liker at du har gått så langt ned. Jeg synes imidlertid du kunne ha lett litt etter en mer interessant forgrunn. Bakgrunnen er veldig kul, men den ensformige snøen gjør lite for å heve bildet. Ellers synes jeg du burde la flare og solstråler være, bare artig:-)

What he said!

I tillegg liker jeg ikke fargene på snøen i forgrunnen. Om de er naturlige er det jo ikke mye å gjøre med, men det så litt FOR kunstig ut

Lenke til kommentar
Delvis enig i at steinen til venstre er forstyrrende, på den annen side føler jeg at den bidrar til skarphetsfølelsen i bildet. Forsøkte for ordens skyld en crop:

 

Resultatet virker litt ubalanset, med sola for langt ut mot venstre. Jeg kan naturligvis kompensere for dette ved å croppe vekk høyre side av bildet også, men da begynner det å gå veldig ut over motivet.

 

Kan du ikke i stedet croppe nedenfra?... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...