Gå til innhold

Laptop: Acer 5738ZG eller Acer 5810?


ITT

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Skal etter planen kjøpe meg ny laptop snart. Den skal i utgangspunktet brukes til surfing, film og spill. Skal ikke gå over 6000kr.

Jeg har kikket litt på disse to:

 

Acer 5810

http://www.elprice.no/nyaapning/data/acer-...330-lxpdu0x189#

 

og

 

Acer 5738

http://www.elprice.no/skolestart/studier/a...8zg-lxpat0x105#

 

Jeg er ganske grønn på specs-området, så jeg ser ikke så mye forskjell i de to.

 

Hvilken av de to bør jeg gå for?

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til spill er begge de to håpløse. Legger du til 1000kr, får du så sykt mye mer for pengene. Denne.

Takker, skal se nærmere på det!

 

Jeg burde nok nevnt at jeg i utgangspunktet ønsker å spille Fallout 3, CoD:MW og i den duren. Vil en av de jeg nevnte klare å drive disse bra?

Lenke til kommentar
Det er flere versjoner av denne laptopen. Den jeg linket til er den som er best mtp spill. Laptopen i videoen har GT 130M, som er dårligere enn GT 240M som er i laptopen jeg linket til.

Aaah, skjønner! Takk for oppklaringen.

 

Men for å få en oppklaring; hvilken av pcene i åpningsinnlegget er best ytelsesmessig?

Lenke til kommentar

Timeline er en veldig god maskin om man skal drive med enkel tekstbehandling, i det hele tatt Office-bruk, og surfing. Skal man bruke maskinen til bilder, video (import og redigering) og spill, vil jeg heller gå for en 5738-maskin. Om du ikke har sett maskinen live og befinner deg i nærheten av Oslo kan jeg anbefale å ta turen på Elkjøp på Ullevål (ved stadion). Der har de maskinen i utstilling, og de har prisgaranti, så du får det til den rimeligste norske prisen du måtte finne! :)

 

Men husk på at når man skal kjøpe maskin kommer det alltid tilleggskostnader. Om man ikke er datakyndig, eller om man ikke vil bruke mye tid på å finne ut av ting, kan en service & support-avtale være tingen (3 år ligger på ca 3.300,- kr, mener jeg). Da har man fri bruk av Elkjøps PC-teknikere i avtaleperioden, samme hva man skulle ønske av hjelp med maskinen.

 

En annen ting man kan huske på om man velger å gå innom Elkjøp er trygghetsavtalen, som den kalles. Før kalte man det forsikring, men det er litt misvisende. For det trygghetsavtalen dekker er alt av uhell som måtte skje med elektronikken. Altså fysiske feil og skader forårsaket av eksterne faktorer. Samt innbrudd hjemme eller på kontoret. Utrolig greit. Og nei, dette er ikke noe som går på hus-, hjem-, innbo-, reiseforsikringer, selv om mange tror det. Dvs, man får tapet ofte dekket, men da har man verdiavskrivninger og egenandel. Og i visse tilfeller går også forsikringspremien opp.

 

Så ha det i bakhodet. :)

 

 

EDIT: Kan skjønne at dette kan virke som reklame, men det er ikke meningen. Prøver bare å gjøre en bevisst på at en datamaskin skjelden kommer alene.

Endret av Svein_Jarle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...